چابهار؛

اختصاص تسهیلات به مراکز گردشگری چابهار

۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت.

اختصاص تسهیلات به مراکز گردشگری چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای ترمیم و تکمیل پروژه‌های مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت.

آریا نارویی افزود:‌ از نوار سواحل مکران تا نقطه صفر مرزی "گواتر" و جنگل‌های حرا، 8 منطقه در شهرستان چابهار و 7 منطقه نیز در شهرستان کنارک به عنوان پروژه‌های گردشگری است که در بخش تکمیل زیرساخت کمبودهای زیادی دارند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین با توجه به اینکه سال 1396 سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور معرفی شده، زیرساخت‌های کنارک و چابهار نیازمند تکمیل و بهره‌برداری است.

وی افزود: به همین دلیل مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد که تا 22 بهمن‌ماه در استان جذب می‌شود.
 
نارویی گفت: با توجه به کمبود زمان تا فرا رسیدن ایام نوروز و حضور گردشگران در استان، از مهمترین مراحلی که پس از جذب اعتبارات می‌توان انجام داد، سرعت بخشیدن به تشکیل پرونده سرمایه‌گذاران استان و ارسال آن به مرکز کشور و سازمان کل میراث فرهنگی است.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به یکی از هتل‌های چابهار به عنوان یکی از پروژه‌های ضروری در سواحل مکران با توجه به جمعیت زیاد گردشگر در این مکان اشاره کرد و گفت: این هتل با 11 هزار هکتار مساحت، بیش از 180 اتاق و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی، به عنوان هتل چهار ستاره از پروژه‌های راکد منطقه محسوب می‌شود که با توجه به نیاز موجود اعتبار لازم جهت اتمام آن تخصیص داده شده و در ایام نوروز امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار