شش افراطی در آلمان به حبس محکوم شدند

شش افراطی آلمانی به جرم آتش زدن مرکزی که قرار بود برای اسکان آوارگان اختصاص یابد، به مجازات حبس محکوم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شش فعال راستگرای افراطی آلمانی از جمله یکی از اعضای حزب ناسیونال دموکرات آلمان روز پنجشنبه به جرم آتش زدن مرکزی که قرار بود برای اسکان آوارگان اختصاص یابد، به مجازات حبس محکوم شدند.

این افراد در سال 2015 که آلمان نزدیک به یک میلیون آواره را پذیرفت، این مرکز را که قرار بود در آینده برای اسکان آوارگان اختصاص داده شود، آتش زده بودند.

سخنگوی دادگاه پوتسدام در شرق آلمان در نزدیکی برلین، پایتخت این کشور، اعلام کرد این دادگاه مایک اشنایدر 29 ساله را به جرم آتش زدن یکی از سالن های ورزشی در شهر نوئن در شرق آلمان در حدود 40 کیلومتری غرب برلین که در اوت سال 2015 قرار بود در آنجا متقاضیان پناهندگی اسکان داده شوند، به هشت سال زندان قطعی محکوم کرد.

این منبع افزود همدست اصلی مایک اشنایدر نیز به هفت سال حبس قطعی محکوم شد. چهار متهم دیگر به مجازات های هشت تا دو سال حبس تعلیقی محکوم شدند. مایک اشنایدر نامزد سابق انتخابات پارلمانی از حزب ناسیونال دموکرات آلمان بود که تشکیلاتی با گرایش ملی گرایی افراطی است.

این حزب در پایان ماه ژانویه از محاکمه برای ممنوع شدن فعالیت آن تبرئه شد اما سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان آن را ضد دموکراتیک، بیگانه ستیز، و مغایر با قانون اساسی توصیف کرد.

مایکل اشنایدر در دادگاه اعتراف کرده بود سالن ورزشی مربوطه را آتش زده است و با این کار می خواسته پیامی سیاسی را ابراز کند. این سالن ورزشی که در هنگام آتش زدن خالی بود، بدون قربانی به طور کامل سوخته بود اما خسارت های مادی آن بالغ بر سه میلیون و 500 هزار یورو برآورد شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار