بهترین الگو برای بانوان تاریخ حضرت زهراست

حضرت زهرا (س) از نظر حجاب، تقوا و سایر ویژگی های برجسته، الگویی برای همه زنان تاریخ بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کمالی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیرامون بارزترین سجایای اخلاقی حضرت زهرا سلام ‌الله‌ علیها اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های حضرت فاطمه الزهرا (س) حسن اخلاق بود که این ویژگی جزو بارزترین و نمونه ترین سجایای اخلاقی آن حضرت در تاریخ به شمار می رود. در این زمینه حضرت آیت الله ابراهیم امینی استاد حوزه و دانشگاه نیز کتابی را با عنوان «بانوی نمونه اسلام» به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) از نظر اخلاقی نسبت به ضعفا، زیردستان و حتی کسانی که با وی کار می کردند بسیار رئوف و مهربان بود لذا با همسر خود حضرت علی (ع) نیز از روی اخلاق و ادب رفتار می کرد و می فرمود: «یا امیرالمومنین من تا زنده ام با تو هستم و تو را از یاد نمی برم. به خدا قسم تو اولاتر و سزاوارتر از من هستی و من در دنیا و آخرت با تو بوده و متعلق به تو هستم.»

حجت‌الاسلام کمالی در ادامه گفت: ویژگی دیگر حضرت که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده؛ ظلم ستیزی است. آنجایی که طبق روایات حضرت زهرا (س) دست حسنین را گرفته و به سراغ یکی از صحابه پیغمبر (ص) رفته و می فرماید: «من فاطمه دختر رسول الله هستم. علی را یاری دهید، ظلم ستیز باشید، (در مقابل ظلم) ساکت نباشید، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید که آن سرآمد هر چیزیست.» 
 
وی ابراز داشت: سومین ویژگی بارز حضرت زهرا (س)، برکت وجودی آن حضرت است که در قرآن به «کوثر» تعبیر شده است و کوثر یعنی خیر و برکت بسیار. این در حالی است که آن وجود بابرکت که نهایت عاطفه و اخلاق بود تمام دعای شبش مشمول همسایگان می شد و می فرمود: «الجارُ ثُمَّ الدّار، اول همسایه سپس خانه»

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی می توان گفت حضرت زهرا (س) از نظر حجاب، تقوا و سایر ویژگی های برجسته، الگویی برای همه زنان تاریخ بشریت است. از همه بالاتر اینکه وقتی پیغمبر خدا دستان فاطمه الزهرا را می بوسید و بسیاری از زنان بزرگ مدینه به این کار اعتراض می کردند، آن حضرت می فرمود: «ساکت باشید که این کار دستوری از جانب خداوند است. قدر و منزلت فاطمه بسیار بالاست و حجاب، تقوا، نماز و به طور کلی عبادت ایشان سرآمد همه عبادت هاست.» 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار