حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی الهی برای بشریت است/پیروی از الگوهای الهی و معنوی باعث خیر و برکات می‌شود

حجت‌الاسلام بهاری گفت:راهگشای مناسب برای شناخت حقیقت وجودی حضرت فاطمه(س) روایت امام عسگری (ع) است. آن حضرت در مورد مقام و مرتبه حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند: «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا: ما حجتهای خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.»

حجت‌الاسلام بهاری در بیان شخصیت الهی آن حضرت با گرامی داشت ایام فاطمیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روایت امام حسن عسگری(ع) و امام عصر (عج) در وصف حضرت فاطمه (ص) می‌تواند راهگشای مناسبی برای شناسایی صدیقه کبری باشد.

وی ادامه داد: وجود مبارک آن حضرت زمانی که الگوی ائمه معصومین می شود قطعا برای نجات بشریت هم عالی ترین اسوه و الگوی الهی است و در طول تاریخ کسانی که به آن حضرت تاسی جستند صاحب فضائل شدند.

بهاری تصریح کرد:پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) از افرادی بودند که همیشه حضرت فاطمه (س) را از شخصیت‌های بی‌نظیر اسلام معرفی کردند بنابراین وجود ایشان در همه ابعاد مختلف زندگی از جمله: عبادی ، سیاسی ، اجتماعی،خانوادگی ،  اقتصادی و...کاربرد فراوانی دارد.

بهاری با اشاره به مقام تربیتی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) فرزند، همسر و مادری نمونه بوده که ارزش والای ایشان، الگوی مناسبی برای مردم بوده که هر کسی در اندازه درک و فهم خود، می‌تواند از فواید برکات جایگاه این بانوی نمونه بهره‌مند شود بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پیروی از الگوهای معنوی برای انسان‌ها، خیر و برکت را به ارمغان می‌آورد و همچنین در خطبه فدکیه آمده که حضرت فاطمه (س) می‌فرمود: «ای مردم خدا اطاعت ما را برای نظام‌مندی جامعه قرار داده و امامت ما را برای نجات جامعه از تفرقه قرار داده است» 
بهاری در پاسخ به اینکه در چه روایتی در کتابهای صحیح مسلم و بخاری در مورد حضرت فاطمه آمده است ، با اشاره به حدیثی از این کتب مرجع اهل سنت گفت: قال رسول اللّه (ص): «فاطمة بَضْعَة منّى فمن أغضبها أغضبني».رسول خدا (ص) فرمود: فاطمه پاره تن من است؛ كسي كه او را به خشم در آورد مرا به خشم آورده است.صحيح البخارى 4/210، (ص 710، ح 3714) این بیان از پیامبر نشانه عظمت حضرت فاطمه (س) است . 

وی افزود پیغمبر(ص) بارها فرمودند:عزت و احترام به فاطمه عزت و احترام به من بوده و هر که او را آزار دهد گویی من و خدا را آزار داده است .

بهاری در پایان خاطرنشان کرد: مقام والای حضرت زهرا(س) در جهان اسلام شناخته شده است و این امر در دنیای امروز هم  روز به روز در حال افزایش است و هر مسلمانی  به نوبه خود سخنان این بانوی بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار