رئیس فدراسیون شطرنج:

رسانه های خارجی به میزبانی ایران هجمه وارد کردند/ بانوان ایرانی شگفتی ساز می شوند

پهلوان زاده گفت: هرچند نمایندگان رنکینگ بالایی ندارند اما در مسابقات شطرنج بانوان جهان مقابل رقیبان خود شگفتی ساز می شوند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد پهلوان‌زاده در نشست خبری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان اظهار کرد: پس از انتخاب ایران به عنوان میزبان این رقابت ها، رسانه های خارجی هجمه شدیدی به ما وارد کرده و سعی داشتند با بزرگ نمایی تحریم یک شطرنج باز، مانع از موفقیت ما شوند. با این وجود با کمک جامعه رسانه ای کشور این موضوع خنثی و همه به ضرورت برگزاری مسابقات بانوان جهان واقف شدند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این رقابت ها فردا برگزار می‌شود و چهلمین دوره مسابقات شطرنج بانوان جهان تا شنبه 14 اسفند ادامه دارد. از 15 قهرمان قبلی این رقابت ها، چهار نفر به ایران آمده اند. امیدوارم با حمایت رسانه ها در میزبانی رو سفید شویم تا جا برای میزبانی های بعدی باز شود.

پهلوان زاده در مورد وضعیت نمایندگان ایران تصریح کرد:  هرچند سه نماینده کشورمان رنکینگ بالایی ندارند اما شک ندارم مقابل حریفان خود شگفتی ساز می شوند و از پیش بینی ما بهتر نتیجه می گیرند. با این حال برای کسب رتبه خاص نباید به آنها استرس وارد کنیم. نشان دادن توانایی این سه نفر مهم ترین هدف فدراسیون شطرنج است.

وی درمورد مسائل مالی رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان، گفت: تمام تلاش خود را برای جذب حامی مالی انجام داده‌ایم و تاکنون همکاری با سه شرکت برای تامین 50 درصد هزینه های این رقابت ها قطعی شده است. البته وزارت ورزش اعلام کرده نسبت به هزینه این مسابقات نگران نباشیم.

رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان درباره احتمال حضور رئیس جمهور و وزیر ورزش در مراسم افتتاحیه این رقابت ها بیان کرد: حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه نهایی شده اما هنوز حضور رئیس‌جمهور قطعی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار