معاون رئیس‌جمهور در خبر داد:

افزایش بازگشت متخصصان ایرانی خارج از کشور

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این که اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه بسیار والایی دارد، از افزایش بازگشت متخصصان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

افزایش بازگشت متخصصان ایرانی خارج از کشور
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری ظهر امروز در نشست نخبگان استان بوشهر گفت: توجه به ظرفیت‌های انسانی و نخبه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، هر قدر به علوم دانشی و علمی اهمیت داده شود زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور در همه ابعاد فراهم می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه بسیار والایی نسبت به اقتصادهای زیر زمینی دارد، افزود: ارزش افزوده اقتصاد دانش‌بنیان بدون تأمین اعتبار از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که ماده اولیه این اقتصاد نیروی انسانی نخبه، کارآمد و کارآفرین است.

ستاری با بیان اینکه زیرساخت‌های انسانی توانمندی در کشور وجود دارد گفت: برای بهره‌مندی از این نخبگان و انسان‌های توانمند باید زیست‌ بوم‌های تخصصی و دانش‌بنیان فراهم شود تا به نقطه ایده‌آل هدف‌گذاری شده دست یابیم.

وی از راه‌اندازی بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تا 3 سال آینده با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص و نخبه بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند که این شرکت‌ها جایگزین صنایع و واحدهای صنعتی بزرگی مانند ایران‌خودرو و صنایع نفتی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است، بیان کرد: سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد فضای کسب و کار تلاش بیشتری کنند تا اقتصاد زیرزمینی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود.

ستاری نقش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: به‌زودی شبکه نوآوری تهران با تمرکز بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و نیروی انسانی توانمند راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.