شیراز؛

انتقاد وزیر دادگستری از مجلس شورای اسلامی نسبت به برنامه ششم توسعه

وزیر دادگستری گفت: برنامه مجلس ششم باعث تضعیف اقتصاد مقاومتی می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌ الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس با بیان اینکه اقتصاد در تفکر انقلاب نقش بسیاری دارد گفت: پایین بودن نرخ بهره وری از مشکلات کشور است و برای ارتقا آن می توان گام های موثری را برداشت تا نرخ بهره وری کنونی از 7 به 8 درصد ارتقا یابد.

وی افزود: هم اکنون خرید گندم از کشاورزان کشور از 4 میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال ۹۴ افزایش داشته و با توجه به کاهش سطح زیر کشت ۶۰۰ هزار هکتاری این محصول در ایران و کاهش 5درصدی آب مصرفی در تولید این محصول، شاهد ارتقا ۲۰ درصدی در این زمینه هستیم.

پور محمدی با اشاره به ارتفاع شاخص‌های کشور در 4 دهه اخیر ادامه داد: جمعیت شاغل فعال در فارس 1میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که با توجه به آمار ۱۷۹ هزار نفری بیکاران  در استان باید در این زمینه گام های موثری برداشته شود.

وی اظهار کرد: با کاهش 5 درصدی در مصرف آب  نتیجه افزایش محصولات کشاورزی 20 درصد بالا می رود و خشک شدن چاه‌ ها و پیامد های حاصل از خشکسالی در بخش کشاورزی یک بحران ملی  بوده و راهکار آن مدیریت آب و مدیریت الگوهای کشاورزی است.

وی با اشاره به تأسیس منطقه ویژه نفت و گاز در استان فارس گفت: در حالی که این موضوع یکی از نقاط توسعه اقتصاد در استان  است، در حال حاضر اجازه استخراج از این منابع داده نمی‌شود و  مسئولان با سرمایه گذاری روی این مناطق باید با روش های مختلف سرمایه گذاران را تشویق کنند. 

انتهای پیام/ن

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار