قم؛

افتتاح ۲۳ پروژه بخش کشاورزی در قم

۲۳ پروژه بخش کشاورزی، دامداری، گیاهی و شیلات همزمان با دهه مبارکه فجر در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛۲۳ پروژه بخش کشاورزی قم با حضور معاون وزیر کشاورزی و رئیس شیلات کشور، استاندار ومعاونان وی، فرماندار، رئیس شهرک‌های صنعتی رئیس جهاد کشاورزی قم، معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(ص)، بخشدار و امام جمعه قنوات روز چهارشنبه همزمان با دهه مبارکه فجر افتتاح شد.

معاون وزیر کشاورزی در این همایش اظهار داشت: امروز نقش کسانی که برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور قدم می‌گذارند کمتر از خط شکنان دفاع مقدس نیست.

حسن صالحی در ادامه به دستاوردهای با ارزشی که در سه سال گذشته در جهاد کشاورزی کسب شده است اشاره کرد و گفت: کشاورزی کالای استراتژیک ماست و ما نمی‌توانیم برای قوت و نانمان وابسته به دیگران باشیم و ادعای استقلال داشته باشیم.
 
وی در ادامه افزود:‌با توجه به شرایط سخت کار در استان قم کاهش هکتار زمین تولید گندم به ۱۴ میلیون تن رسیده و این افتخاری است برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ما این ظرفیت و پتانسیل را در کشور داریم و اگر امروز تولید کننده ما در قم می‌تواند با ۱۰ درصد آبی که در سابق استفاده می‌کرده حتی بیشتر تولید کند در همه ایران می‌توان این اقدام را انجام داد.
 
رئیس شیلات کشور تأکید کرد:امروز تولیدات شیلاتی ایران بیش از یک میلیون تن برآورد شده که ۵۵ درصد آن از دریاها و ۴۵ درصد از آبزیان بدست می‌آید.
 
 
صالحی در خصوص وضعیت شیلات کشور نیز بیان کرد: مصرف ماهی در قم پایین‌تر از میانگین کشوری است.و این نشان دهنده این است که در زمینه آبزی پروری باید بیشتر کار شود و استفاده از سواحل و تولید درون دریا در قفس در دستور کار ما صورت گرفته است.
 

صالحی در ادامه اضافه کرد:‌ صنایع نیز در کنار کشاورزی به تولید محصولات متنوع شیلاتی برای مردم بیاندیشند که مصرف آبزیان که نقش مهمی در رشد، سلامتی، جوانی و مبارزه با انواع بیماری دارد بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.
 
وی در پایان از افزایش ظرفیت تولید ماهی در قم خبرداد و گفت: ما آمادگی کمک در این حوزه را داریم که این استان در کنار افزایش تولید آبزیان که تولید بهره وری آب و اشتغال است پیشگام شود. سال ۷۸ که سرمایه‌گذاری برای ماهیان خاویاری در قم انجام شد همه می‌گفتند مگر در قم با وجود کم آبی می‌توان ماهی خاویاری پرورش داد اما این اقدام انجام و الگویی برای تمام کشور شد.

انتهای پیام/ص
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار