نمایندگی اتاق تجارت بین المللی به زودی در کابل افتتاح می‌شود

رییس نمایندگی اتاق تجارت‌ بین‌المللی در افغانستان گفت: افغانستان در سال جاری عضویت این سازمان را به دست آورده ‌است و به ‌زودی نمایندگی آن در کابل افتتاح می‌شود.

نمایندگی اتاق تجارت بین المللی به زودی در کابل افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، قای عبدالقادر بهمن، رییس نمایندگی اتاق تجارت‌ بین‌المللی در کشور گفت، افغانستان در سال جاری عضویت این سازمان جهانی را به دست آورده ‌است و به ‌زودی نمایندگی آن را در کابل افتتاح می‌کنند.

ریاست اجرایی از عضویت افغانستان در اتاق تجارت بین المللی ابراز خوشبینی کرده و گفته که امیدوار است اتاق تجارت بین‌المللی برای محصولات افغانستان در بازارهای جهانی اعتبار و جایگاه فراهم نماید.

جمهور نوشت: دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی امروز پنجشنبه (۲۱ دلو) با نشرخبرنامه ای گفته است که داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی روز گذشته با هیأت نمایندگی اتاق تجارت بین‌المللی (ICC) در افغانستان دیدار و از فعالیت‌های این نهاد در کشور اعلام حمایت کرد. 

در آغاز، آقای عبدالقادر بهمن، رییس نمایندگی اتاق تجارت‌ بین‌المللی در کشور گفت، افغانستان در سال جاری عضویت این سازمان جهانی را به دست آورده ‌است و به ‌زودی نمایندگی آن را در کابل افتتاح می‌کنند.

به‌ گفتۀ او، سکتور خصوصی به ‌شمول بازرگانان و سرمایه‌گذاران ملی مسوولیت رهبری این اتاق را بهر عهده خواهند داشت. 

آقای بهمن بیان داشت، اتاق تجارت بین‌المللی، بزرگترین سازمان جهانی است که در آن ۶,۵ میلیون شرکت خصوصی از ۱۳۰ کشور جهان عضویت دارند و در ۹۲ کشور نماینده‌گی‌‌های آن فعال می‌باشد. 

او تأکید نمود؛ افغانستان از تمام فرصت‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی برای تقویت سرمایه‌گذاری و رشد بازرگانی مستفید می‌گردد. در همین زمینه، قرار است در آینده نزدیک ده تن برای فراگیری دانش مسلکی و تخصصی به بیرون از کشور فرستاده شوند.

سپس، آقای آذرخش حافظی، عضو نمایندگی افغانستان این اتاق ابراز داشت، پس از این محصولات کشور از طریق نمایند‌گی اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان با هماهنگی سایر کشورهای عضو در بازارها و نمایشگاه‌های جهانی معرفی می‌شود.

او در ادامه افزود، اتاق تجارت‌ بین‌المللی برای بازرگانان ملی و خارجی در زمینۀ حل منازعات مالی و بانکی، معرفی فرصت‌ّهای اقتصادی، مشوره دربارۀ چگونگی قرارداد‌های بین‌المللی، تقویت صادرات کشور، پالیسی‌سازی بر اساس معیارهای جهانی، آگاه ساختن بازرگان کشور از قوانین و مقررات بین‌المللی همکاری می‌کند.

آقای حافظی همچنان گفت، یک مرکز تحقیقاتی برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی، جلب سرمایه‌گذاری و چاپ و نشر کتاب‌ها، قوانین و مقررات تجارت جهانی به زبان‌های ملی در کشور نیز ایجاد می‌شود.

رییس اجرایی کشور با ابراز قدردانی از تلاش‌های اعضای نمایندگی این اتاق گفت، عضویت افغانستان در اتاق تجارت بین‌المللی یک گام اساسی و بنیادی برای معیاری‌سازی تجارت افغانستان براساس معیارهای بین‌المللی است؛ اما برای حفظ سلامت آن تعهد و جدیت شرط لازم می‌باشد.

عبدالله اظهار داشت حکومت وحدت ملی از ایجاد نمایند‌گی اتاق تجارت بین‌المللی در کشور حمایت همه‌جانبه می‌کند.

رییس اجرایی ابراز امیدواری کرد که اتاق تجارت بین‌المللی برای محصولات بازرگانان افغان مثل سایر کشورها در بازارهای جهانی اعتبار و جایگاه فراهم نماید.

گفتنی است که اتاق تجارت بین‌المللی (ICC) در سال ۱۹۱۹ تأسیس شده است و مهمترین هدف آن رشد سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی و تجارتی در سطح منطقه و جهان می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.