کرمانشاه؛

تدارک برنامه های متعدد برای ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ارسال دعوتنامه سفر به کرمانشاه برای 20 هزار خانوار ایرانی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال برنامه های متعدد و متنوعی برای ایام نوروز در استان کرمانشاه تدارک دیده ایم.

 وی ادامه داد: یکی از این برنامه ها ارسال 20 دعوتنامه حضور در کرمانشاه برای 20 هزار خانوار ایرانی در سراسر کشور است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کار ارسال این دعوتنامه ها را از اول اسفند آغاز خواهیم کرد.

 بالایی با بیان اینکه شرایط برای تبدیل شدن کرمانشاه به مقصد گردشگری فراهم است، افزود: در نوروز امسال با استفاده از ظرفیت همه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان به استقبال مهمانان نوروزی می رویم.

 وی با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی به سه شیوه اسکان رسمی، اسکان در دو هزار کلاس درس و اسکان در کمپینگ های گردشگری خواهد بود، تصریح کرد: امسال در نظر داریم یک مکان را برای اسکان مسافرانی که از چادر شخصی استفاده می کنند، به منظور تامین امنیت بیشتر آنان مشخص کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث خانه مسافرها نیز هم اکنون 100 خانه مسافر در کرمانشاه وجود دارد که به دلیل سختی کار دریافت مجوز از پلیس اماکن در انتظار دریافت مجوز هستند که از اداره اماکن درخواست داریم در این خصوص تسریع ایجاد کند.

 وی تاکید کرد: در خصوص مقوله نوروزگاه اگر در داخل محوطه تاریخی(تاق بستان و بیستون) باشد، متولی آن سازمان میراث فرهنگی و اگر در خارج از محوطه برگزارشود متولی آن شهرداری خواهد بود که طبق هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری در صورت مساعد نبودن اوضاع جوی مراسم در سالن های سرپوشیده از جمله تالار انتظار برگزار می شود.

 بالایی خاطرنشان کرد: برای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی نیز 10 مکان به شهرداری پیشنهاد داده ایم و در بحث تبلیغات نیز از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.