سمنان؛

اراضی کشاورزی استان سمنان زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری

۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 6000 هکتار از اراضی کشاورزی در دولت یازدهم زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری در استان قرار گرفته است.

سید حسن میرعماد افزود: تا پایان سال نیز 8000 هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری افتتاحیه هم‌زمان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی سمنان تصریح کرد: در دولت یازدهم بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر پوشش سیستم‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسمی با حضور علی مراد اکبری معاون آب‌ و خاک وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر ساختمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی و هیئت همراه در سمنان افزود: در این مراسم، یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار به‌ صورت متمرکز در استان افتتاح شد.

میرعماد ضمن اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت، مدیریت منابع آبیاری با توجه به محدودیت‌های آب در استان است، افزود: بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دولت تدبیر و امید زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری در استان قرار گرفته است که در نظر داریم هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال 95 و 10 هزار هکتار در سال 96 زیر پوشش این سامانه‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود : کل اعتبار تخصیص داده‌ شده به طرح، 32 میلیارد تومان است که امیدواریم با تخصیص به‌موقع منابع شاهد افزایش سطوح اجرا شده در آینده باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.