وزیر خارجه هلند در دیدار با معاون ظریف عنوان کرد:

هلند نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه با ایران علاقه مند است/ تسلیت برای درگذشت آیت الله هاشمی

وزیر خارجه هلند در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تصریح کرد: هلند به برجام متعهد و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران که در چارچوب مشورتهای سیاسی به هلند سفر کرده است، با «برت کوندرس » وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه هلند در ابتدای این دیدار با ابراز تاسف از درگذشت  آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، این ضایعه را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

برت کوندرس با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه تصریح کرد :هلند به برجام متعهد است و علاقمند به توسعه روابط دوجانبه است .

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به زمینه همکاری بین دو کشور در حوزه منطقه ای تصریح کرد :تروریسم و موضوع آوارگان موضوعاتی هستند که هلند و اروپا می توانند با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشند .

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه مناسبات با اروپا می باشد و ما معتقدیم همکاریها با اروپا می تواند در حوزه های دوجانبه و منطقه ای گسترش یابد .

وی در این رابطه بر تداوم رایزنیها در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن ،افغانستان ،سوریه و عراق تاکید کرد.

 مجید تخت روانچی اضافه کرد : همکاریها بین ایران و هلند علاوه بر حوزه نفت و گاز ،در زمینه های انرژی های تجدید پذیر و همچنین زیر شاخه های اقتصاد از جمله در  بخش کشاورزی می تواند گسترش یابد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار