ارائه لایحه انحلال وزارت آموزش آمریکا به کنگره این کشور

یکی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا لایحه انحلال وزارت آموزش این کشور را به مجلس نمایندگان ارائه کرد.

ارائه لایحه انحلال وزارت آموزش آمریکا به کنگره این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، درست در همان روزی که سنای آمریکا به «بتسی دووس»، گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید این کشور، برای تصدی پست وزیر آموزش رأی اعتماد داد، «توماس مسی»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان از ایالت «کنتاکی»، لایحه انحلال این وزارتخانه را ارائه کرد. 

لایحه پیشنهادی مسی شامل تنها یک صفحه است. به اعتقاد نماینده ایالت کنتاکی، سیاست‌گذاران و مقامات هر ایالت باید درخصوص برنامه‌ریزی‌های آموزشی ایالت‌های متبوعشان اختیار تام داشته باشند. این در حالی است که از سال 1980 میلادی (1359)، سیاست‌گذاری‌های آموزشی در ایالت‌های آمریکا تحت‌نظر دولت مرکزی این کشور بوده است. 

مسی در این خصوص اظهار داشت: صاحب‌منصبان مستقر در «واشنگتن»، پایتخت آمریکا، نباید در رأس تصمیم‌گیری‌ها برای پیشرفت عقلانی و اخلاقی فرزندانمان باشند. مقامات ایالتی و محلی بیشترین صلاحیت را برای برنامه‌ریزی‌های آموزشی و برطرف کردن نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان هر ایالت، دارند. 

تاکنون 7 نماینده کنگره لایحه پیشنهادی مسی را امضا کرده‌اند. 

مجلس سنای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه)، با 51 رأی مخالف دربرابر 50 رأی مخالف، صلاحیت بتسی دووس را برای تصدی پست وزیر امور خارجه این کشور، تأیید کرد. این در حالی است که تمامی اعضای دموکرات سنا به دووس رأی منفی دادند. 

انتخاب دووس با اعتراض اتحادیه‌های معلمان آمریکا و گروه‌های لیبرال مواجه شده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار