احتمال رد شدن 8 نامزد دولت ترامپ در مجلس سنا

رهبر اقلیت مجلس سنا اعلام کرد دموکرات‌ها قصد دارند درباره 8 نفر از نامزدهای ترامپ برای سمت‌های مختلف افشاگری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "شیکاگو تریبیون"، سناتورهای دموکرات قصد دارند 8 نفر از نامزدهای ترامپ برای دولت آینده آمریکا را هدف انتقاد شدید قرار دهند. آن‌ها همچنین در تلاشند رای‌گیری برای انتخاب وزرای آمریکا را تا ماه آوریل سال جاری به تعویق بیاندازند.

به این ترتیب، انتظار جمهوری‌خواهان درباره تایید شدن تعداد بسیاری از اعضای کابینه ترامپ در روز تحلیف وی، محقق نخواهد شد. حال، برخی از منابع آگاه اعلام کرده اند دموکرات‌ها که به دلیل از دست دادن اکثریت کرسی‌های کنگره خسارت‌های زیادی را متحمل شده اند، قصد دارند با به تعویق انداختن رای‌گیری‌ها، اطلاعات مالی نامزدهای ترامپ برای سمت‌های دولتی را افشا کنند.

"چارلز شومر"، رهبر اقلیت آینده مجلس سنا، به "میچ مک‌کانل"، رهبر اکثریت سنا، گفته است دموکرات‌ها قصد دارند افرادی را مانند "رکس تیلرسون" – نامزد وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ --، "جف سشنرز" – نامزد دادستانی کل آمریکا --، "میک مولوینی" – نامزد دفتر بودجه و مدیریت – و "بتسی دووس" – نامزد وزارت آموزش آمریکا -- رد صلاحیت کنند.

همچنین، گفته می‌شود دموکرات‌ها قصد دارند با "تام پرایس" – نامزد وزارت بهداشت و خدمات پزشکی آمریکا که قصد دارد تغییراتی را در نظام درمانی در زمان اوباما به وجود آورد – نیز مخالفت کنند.

شومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: "رئیس جمهور منتخب می‌خواهد کابینه‌اش را با افرادی پر کند که تعهدات ستاد انتخاباتی‌اش در رقابت‌های انتخابات آمریکا را زیر سوال خواهند برد. آن‌ها همچنین از صنایعی که مسئولیت مدیریتشان را داشته اند، میلیاردها دلار درآمد به جیب زده اند."

با این‌حال، در لیست دموکرات‌ها، به افرادی مانند "جیمز متیس" – نامزد وزارت دفاع آمریکا – "نیکی هالی" – فرستاده منتخب ترامپ برای سازمان ملل متحد – و "جان کلی" – نامزد وزارت امنیت داخلی آمریکا – اشاره‌ای نشده است.

جلسات تایید وزرای آمریکا در هفته آینده در مجلس سنا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار