سنندج؛

کاهش ۶۸ درصدی قاچاق فرآورده‌های نفتی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از کشف وضبط ۲۱۴هزار و۵۵۷لیتر نفتگاز و۴۰هزار لیتر نفت سفید قاچاق طی امسال در استان خبردادوگفت:این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۸درصدکاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در بازرسی از جایگاه مرزی باشماق مریوان،۲۷۹قطعه کارت هوشمند سوخت که اقدام به عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی از این جایگاه می‌کردند،کشف و مسدود شد.

وی افزود:دریافت تعهد از پیمانکاران حمل سوخت با هدف انتقال سالم و کامل سوخت، توقف خودروهای دارای باک اضافی و غیر استاندارد از سوی مراجع انتظامی، پیگیری و بررسی خودروهای ورودی به بازارچه مرزی "باشماق" مریوان توسط بازرسین این شرکت برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق نفتگاز از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قاچاق سوخت در بخش حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

یاسمی نصب بنرهای اطلاع رسانی در بازارچه مرزی باشماق، انجام گشت‌های مشترک بازدید از مصرف کننده عمده توسط پلیس آگاهی استان، آموزش نیروهای انتظامی، مصرف کنندگان عمده و پرسنل جایگاه‌های عرضه در همه نواحی ۹گانه منطقه را از دیگر اقدام‌های این شرکت برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت در استان کردستان برشمرد.

وی درپایان از تشکیل گروه‌های بازرسی برای کنترل عرضه سوخت در مجاری عرضه، خودروهای سنگین و سبک حامل سوخت و مسیرهای حمل سوخت خبر داد و افزود: سهمیه سوخت بیش از۳۴ هزار در استان پیوسته بازبینی و میزان دقیق سوخت موردنیاز مصرف کنندگان تعیین می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.