اصفهان؛

جشنواره «جوان سرباز» در لشکر 8 نجف اشرف برگزار شد

در ایام‌الله دهه فجر جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره جوان سرباز» با حضور 300 تن از خانواده‌های سربازان مستقر در لشکر 8 نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیف‌الله رشیدزاده در جشنواره جوان سرباز گفت: لشکر همیشه پیروز و قهرمان نجف اشرف یادگاری از شهداست و پاسداشت دهه‌ فجر حاصل توجه به آرمانه‌ای الهی، گفتار و رفتار امام راحل و توجه به ارزش‌های حسینی است.

وی در ادامه افزود: آنچه می‌تواند بشریت را به هدف نهایی برساند و بشریت را عاری از فقر، تبعیض، خونریزی و ظلم کند، مسیر اسلام حسینی و دفاع از مظلوم است و سرباز به عنوان یک بازوی بسیار قوی در کنار مسؤولان برای اجرای ارزش‌ها در میدان است و تلاش سربازان در جهت تأمین امنیت و آرامش کشور، مردم و خانواده‌ها در جهت مسیر پیشرفت کشور است.

فرمانده لشکر 8 نجف اشرف اظهار کرد: رزمندگان و مدافعین حریم اهل‌البیت، سرباز و مدافع حریم ارزش‌ها و سربازانی هستند که در پیروی از ولی امر و دفاع از ارزش‌ها لحظه‌ای درنگ و شک نمی‌کنند و حضور شما خانواده در این مکان در جهت کمک‌گیری در مسیر حفظ آمادگی فرزندان در حوزه رزمی و آمادگی روحی از سمت خانواده‌هاست. 

رشیدزاده در ادامه گفت: سپاه ارگانی است با نظم نرم نظامی و به دور از خشکی و تمامی تلاش این مجموعه در جهت انتقال آرمان و ارزش‌های انقلاب به خانواده است در حالی که خود خانواده هم منبع آرمان و ارزش‌آفرینی است.

وی تأکید کرد: سختی‌های دوران خدمت درس مدیریت برای زندگی بعد از خدمت است و سربازی دوران آمادگی برای ورود به عرصه‌ جدیدی از زندگی است و همکاری خانواده‌ها در این زمینه امری ضروری است و درصد بالای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناشی از بی‌سلیقگی، بی‌کفایتی و بی مدیریتی مسؤولان است.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: انتظار ما از خانواده‌های سربازان همراهی فرزندان برای گذراندن خدمت مقدس سربازی و ایجاد شرایط مساعد برای گذران زندگی است.

حجت‌الاسلام طالب پور نیز در این مراسم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی هیچ‌گاه قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

وی با مقایسه‌ آماری  پیشرفت‌های علمی کشور در زمینه‌ پزشکی و خودکفایی و این زمینه را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پس از انقلاب در زمینه علوم دانست و تعداد دانشجویان پس از انقلاب را  عاملی بر گسترش علوم در ایران و از برکات دانست.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: سربازی یک امر واقعی، عقلی و ارزشی در جهت خودسازی است و خانواده‌ها نباید سربازی را مانعی برای ازدواج و تشکیل خانواده تلقی کنند بلکه با همکاری خانواده‌ها و پایین آوردن توقعات می‌تواند زمینه را برای عملی شدن این فریضه‌ مهم فراهم کرد.

 وی خاطرنشان کرد: سنین 18 تا 24 سالگی را بهترین زمان ازدواج برای جوانان است و خدمت مقدس سربازی می‌تواند زمینه‌ رشد و بالندگی مادی و معنوی را  برای جوانان فراهم آورد و سربازی تحت عنوان فرصت خودسازی، تمرین زندگی، تحمل سختی‌ها و آمادگی برای مراحل بعدی زندگی یاد کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار