آتش سوزی زندان شهرکرد در آخرین مراحل بررسی قضایی

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری از مراحل پایانی بررسی و رسیدگی قضایی به پرونده حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری؛ سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان پیگیری جدی پرونده حادثه آتش سوزی زندان شهرکرد در شعبه 103 دادگستری استان گفت: در انتظار صدور رأی نهایی در این زمینه می باشیم.

وی با اشاره به مراحل پایانی بررسی و رسیدگی به این پرونده، افزود: براساس شواهد موجود در صحنه حادثه، متهمان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند که هم اکنون آخرین جلسات بررسی پرونده در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طبق بررسی های صورت گرفته از سوی بازپرس و قاضی پرونده، هیچ یک از کارکنان زندان مجرم شناخته نشده اند.

توفیقیان با اشاره به کمبود فضای مسقف برای نگهداری زندانیان در شهرکرد و لردگان ادامه داد: در حال حاضر در زندان های استان، تناسب و تعادل میان فضای فیزیکی نگهداری و تعداد زندانیان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: فضای مسقف برای نگهداری زندانیان کمتر از 4 متر مربع و تراکم جمعیت بخصوص در اردوگاه زندان شهرکرد 4 برابر ظرفیت موجود است.

توفیقیان گفت: حدود 40 درصد از زندانیان شهرکرد، بروجن و لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به جرم مواد مخدر در زندان به سر می برند.

گفتنی است: حادثه آتش سوزی عمدی در زندان شهرکرد در عصر روز دوشنبه 13 مردادماه سال 93 سبب جان باختن 13 زندانی و مجروح شدن 7 نفر از کارکنان زندان شد که 11 نفر از جان باختگان در داخل زندان و 2 نفر دیگر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار