قم؛

به کسی که همه عوام و خواص قبولش دارند می‌گویند خواص بی‌بصیرت/کسی که مطابق میل ما نیست را له نکنیم

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه پرهیز از افراط و تفریط یکی از شاخصه های انقلابی بودن است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی گفت:برخی‌ها ولایت بر فقیه دارند که این خیلی بد است عصر آن روزی که در ۲۲ بهمن تعدادی به سمت دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مهر پرتاب کرده بودند، دو نفر که در آن مراسم حضور داشتند را دیدم که خیلی خوشحال بودند. بنده به آنها گفتم که کار خیلی بدی بود چون حرمت حرم حضرت معصومه(س)، فرزند یک مرجع تقلید، رئیس قوه مقننه و روز پیروزی انقلاب اسلامی را شکستند. بعد از این قضیه هم دیدیم که مقام معظم رهبری از این حرکت زننده گلایه کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت امام تا زمانی که بنی‌صدر عزل نشده بود از او حمایت می‌کرد، اظهار کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از قضیه حمله به سفارت خیلی ناراحت شده بودند، چون این کار برای نظام اسلامی هزینه زیادی داشت.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: عده‌ای علیه آیت‌الله العظمی جوادی آملی شعار می‌دادند که ایشان جزو خواص بی‌بصیرت هستند. اگر این مرجع تقلید، بی‌بصیرت است پس چه کسی بابصیرت است؟ متأسفانه به کسی که همه عوام و خواص قبولش دارند می‌گویند خواص بی‌بصیرت.

وی در بیان یکی دیگر از رفتارهای افراط گرایانه، گفت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یک استان که گفته می‌شود گرایش اصلاح طلبانه داشته، بنده را دعوت کرد که در جلسه‌ای سخنرانی کنم. بنده هم پذیرفتم. همان روزها تعداد زیادی پیامک به من ارسال شده که در آن مراسم سخنرانی نکنم ولی من به این پیامک‌ها توجهی نکردم و در مراسم حضور پیدا کردم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: مدتی بعد دو نفر از جوانانی که به بنده پیامک داده بودند را در حرم امام رضا(ع) دیدم. به من گفتند چرا به پیامک‌ها توجه نکردم و به آن مراسم رفتم. به آنها گفتم مگر کسی که بنده را دعوت کرده، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه شهر، عضو شورای فلان و... نیست؟ آنها گفتند بله ولی مقام معظم رهبری معذور دارند ولی ما تشخیص دادیم که شما نباید به آن مراسم می‌آمدید.

وی مهربانی و همدلی را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن بیان کرد و افزود: گاهی انقلابیون «رُحَماءُ بَینَهُم» را فراموش می‌کنند و فقط به «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» عمل می‌کنند. باید به آنهایی که نظام و انقلاب و امام و رهبری را قبول دارند، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا احترام گذاشت.

حجت‌الاسلام رفیعی، با بیان اینکه در میان مراجع تقلید هم وحدت نظر وجود ندارد، اظهار کرد: در مسائل سیاسی نباید همدیگر را ذوب کنیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضورشان در مراسم تشییع وی، تأکید کرد: این خیلی بد است که اگر کسی مطابق میل ما نیست، او را له کنیم. در هر خانه ممکن است بچه‌ای اصولگرا و دیگری اصلاح طلب باشد ولی بعضی برخوردها باعث اختلاف افکنی شده است.

حجت‌الاسلام رفیعی پیروزی از ولایت فقیه و رهبری را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن بیان کرد و گفت: باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی ادامه داد: بنده در حاشیه برخی جلسات، بعضی نکات را از مقام معظم رهبری می‌پرسم. ایشان از برخی کارها راضی نیستند. متأسفانه برخی‌ها هزینه‌هایی از رهبری می‌کنند که نظر ایشان نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، دشمن شناسی را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن ذکر کرد و ادامه داد: روحیه مبارزه با دشمن نباید کمرنگ شود.

باور سیاسی، تقید شرعی و ماندگاری از دیگر شاخصه‌های انقلابی بودن از نظر حجت‌الاسلام رفیعی بود.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: خیلی‌ها انقلاب را با امام شروع کردند ولی با ایشان نماندند، به خاطر همین یک سری از سخنرانی‌های امام را نمی‌شود پخش کرد، زیرا افرادی در کنار ایشان ایستاده‌اند که از انقلاب جدا شده‌اند.


حجت‌الاسلام رفیعی با انتقاد از تفکیک روحانیون به حکومتی و غیرحکومتی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری وقتی به قم آمدند فرمودند که ما آخوند حکومتی و غیرحکومتی نداریم.

وی بیان این الفاظ را خطرناک دانست و تاکید کرد: همان گونه که آخوند دینی و غیردینی نداریم، تفکیک روحانیون به حکومتی و غیرحکومتی خطر بزرگی است و باید مراقب بود که حوزه علمیه به سمت سکولاریسم نرود.


انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار