اینستاگردی؛

دستاوردهای سفر ابتکار به قم

معصومه ابتکار با انتشار عکسی از خود در کنار آیت الله جوادی آملی از دیدار خود با وی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سفر روز گذشته اش به شهر مقدس قم از برنامه های سفرش به این استان که حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و دیدار با مدیر این مرکز و انعقاد تفاهم نامه همکاری های فیمابین،شرکت در جلسه مدیریت بحران و دیدار با نخبگان حوزوی و دانشگاهی و اعضای تشکل های مردم نهاد محیط زیستی بود توضیحاتی را ارائه داد.

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"دیروز در سفر به قم، اولین جلسه در استانداری برای بررسی مخاطرات زیست محیطی استان و مباحث مربوط به آلودگی های صنعتی، خشکی تالاب ها و گردو غبار بود. سپس با حوزه عملیه خواهران برای توسعه فرهنگ محیط زیست، تفاهم نامه همکاری علمی و فرهنگی و تبلیغی امضا شد. این اقدام به ویژه برای بهره مندی از ظرفیت‎ فرهنگی، رسانه‎ای و تبلیغی خواهران طلبه به منظور ورود مباحث محیط زیستی در میان اقشار مختلف بسیار مهم بوده و وجود دیدگاههای روشن در راس و مدیریت این حوزه باعث امیدواری است.

در جلسه دیگری با برخی نخبگان، فعالان مدنی و مسئولان سازمان های مردم نهاد استان قم مهم ترین دغدغه های ایشان بیان شد. خوشبختانه امروز فضای اجتماعی کشور نسبت به دوره ای که به مسائل، امنیتی نگاه می شد، تفاوت کرده و نقد و حضور فعالانه و مشارکت دیدگاهها فراهم است که نمونه آن همین نشست ها و همکاری ها میان فعالان مدنی و سمن هاست. در دیدار با آیات عظام جوادی آملی، علوی گرگانی و وحید خراسانی نیز مباحث مهم محیط زیست مطرح شد. از جمله آیت الله وحید خراسانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفتند: آنچه قلم خلقت نقش بسته سراسر حکمت است. این نظام (هستی) مال ما نیست و خواه ناخواه محیط باید حفظ بشود، هم برای ما و هم برای دیگران، هم برای نسل فعلی و هم برای نسل بعدی. لذا حفظ محیط زیست و زندگی از اهم وظایف دینی است... آنچه که مهم است حفظ امانت است هم برای نسل فعلی و هم برای نسل بعدی... قهراً خدمت به محیط زیست از وظایف عقلی، عرفی، شرعی کل افراد است. باید همه جوری تربیت بشوند که خیانت در امانت خدا نکنند. حفظ امانت و حفظ محیط زیست زندگی سالم، و بعد مسئولیت بسیار سنگین. مجموعه اخبار سفر دیروز به قم بر روی پرتال سازمان حفاظت محیط زیست در دسترس است."

دستاوردهای سفر ابتکار به قم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار