اراک؛

تعاونی ها بستری برای ایجاد اشتغال

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح اتاق تعاون استان مرکزی تعاونی ها را بستری برای ایجاد اشتغال مستمر در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با تشکیل شبکه برای تعاون می توان سرمایه بزرگی را در این بخش ایجاد کرد، گفت:  این امر با ایجاد تعامل موثر بین تعاونی‌های تولیدی، مصرف و خدمات میسر می شود که باید مورد توجه اتاق های تعاون قرار گیرد.

وی افزود: تعاونی مجالی برای رفع نیازهای مردم و رونق اقتصادی است در همین راستا باید تعاون را در کشور گسترش داد تا بستری برای رفع نیازها و ایجاد اشتغال ایجاد شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تعاون گفت: در کشور برداشت واحدی از معنای تعاون نشده است و این امر مسیر پیشرفت اقتصادی با محوریت تعاون را کند کرده است.

وی افزود: با پیشگیری‌های موثر و اصلاح قوانین در صورت نیاز، باید سلامت تعاونی‌ها تضمین شود و نباید اجازه داد با تخطی از قوانین حوزه تعاون صدمه ببیند و از این ظرفیت عظیم به شایستگی بهره برداری شود.

وی با اشاره به وظایف تعاونی هادر جامعه افزود: فعالیت تعاونی رشد و توسعه مناطق را به همراه دارد و به تناسب نیازها و ظرفیت جامعه می توان توسعه تعاونی ها را دنبال کرد.

کلانتری با تاکید بر اینکه همه بخش ها اعم از بخش دولتی، خصوصی و اتحادیه‌ها در راستای تحقق جایگاه واقعی تعاون تلاش کنند ، گفت: تحقق این هدف منوط به ایجاد نگرش مثبت است و مردم را باید به این مشارکت سوق داد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مردم برخی مناطق کشور همچون منطقه قلعه گنج با وجود محرومیت‌ها موفق شدند، اظهار کرد: 12 میلیارد ریال برای فعالیت‌های اقتصادی جمع‌آوری کردند و بنیاد مستضعفان نیر معادل این مبلغ به صندوق واگذار کرد و در ادامه مراکز فعال اقتصادی شکل گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون در 80 روستا در این منطقه صندوق ایجاد شده که این سرمایه مهم و اثرگذار است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پنج اصل عدالت بنیانی، مردمی بودن، درون‌گرا بودن، دانش‌بنیان بودن و برون‌نگر بودن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است که در چهار مورد فوق روح تعاون حاکم است و گسترش تعاون در واقع پرداختن به اقتصاد مقاومتی است.

وی، خواستار برگزاری نشست های مستمر اتاق‌های تعاون با تعاونگران شد چرا که این امر زمینه تعاملات و انتقال تجارب را فرهم می کند.

کلانتری بر توجه به تجارب موفق استان‌ها در امر تعاونی ها تاکید کرد و افزود: با هماهنگی اتاق تعاون کشور نشستی با حضور روسای اتاق‌های تعاون و مدیران کل استان‌ها ترتیب داده می‌شود که از این طریق انتقال تجارب صورت بگیرد و اتاق تعاون استان مرکزی می تواند الگویی موفق در کشور در این خصوص باشند

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.