سوزاندن پسماندها هوای دزفول را بحرانی کرد

رئیس حفاظت محیط زیست دزفول گفت: آتش زدن پسماند در یکی از یگان های نظامی اطراف این شهرستان سبب شد تا هوای امروز با آلودگی شدید هوای این شهر همراه شود.

سوزاندن پسماندها هوای دزفول را بحرانی کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد قلی نژاد، رئیس حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: با وجود هشدارها، مکاتبات و اخطارهایی در خصوص ممنوع بودن آتش زدن هر گونه پسماند، یکی از یگان های نظامی در دزفول از سه شنبه شب بدون هیچ گونه هماهنگی و توجه به هشدارهای زیست محیطی اقدام به آتش زدن پسماند کرده که این امر منجر به آلودگی شدید هوای دزفول شده است.

وی افزود: آلودگی هایی که از دیشب هوای دزفول را فراگرفته مربوط به ریزگردها نمی باشد وبه دلیل اینکه دستگاه های سنجش آلودگی توانایی سنجش ریزگردها را دارند نمی توان میزان آلودگی را محاسبه کرد اما میزان آلودگی بسیار بالا بوده و چندین برابر حد مجاز می باشد.

قلی نژاد با اشاره به اینکه با این اقدام هوای دزفول در وضعیت بحرانی قرار گرفته است اظهار داشت: با آلوده شدن شدید هوای دزفول محیط زیست گزارشی مبنی بر تهدید سلامت عمومی شهروندان به دادستان عمومی و انقلاب دزفول ارسال کرده و خواستار رفع مشکل از طریق قضایی شده است .

علی افشه، مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول خاطرنشان کرد: در حال بررسی میزان آلودگی و علت آلودگی هستیم .

گفتنی است این آلودگی دید را نیز کاهش داده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.