آمریکا حمله بر دادگاه عالی افغانستان را محکوم کرد

کاخ سفید حمله تروریستی بر دادگاه عالی افغانستان که منجرب به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۷۰ نفر شد را به شدت محکوم کرده است.

کاخ سفید حمله بر دادگاه عالی افغانستان را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کاخ سفید در واکنش به حمله روز گذشته (سه شنبه 19دلو) در جلو دروازه دادگاه عالی افغانستان، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی تاکید کرده است که امریکا قاطعانه از حکومت افغانستان حمایت می‌کند.

شان سپایسر، سخنگوی کا سفید در نشست خبری خود گفت:"ما با شدید ترین الفاظ این حمله بزدلانه را محکوم کرده و از واکنش سریع نیرو های امنیتی افغان استقبال می‌کنیم".

وی افزوده:" ما همچنان حمایت خود را از حکومت افغانستان که برای حفاظت از مردم آن کشور در مقابل دشمنان صلح تلاش می‌کند، بار دیگر اعلان می کنیم".

همچنین ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی امریکا ، در صحبت با حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان در بروکسل ، نیز گفته است که امریکا به حمایت خود از افغانستان ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع امریکا نیز با نشر خبرنامه ای گفته است که وزیر دفاع آن کشور در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان حمله روز گذشته را محکوم و تسلیت گفته است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا نیز با نشر خبرنامه ای گفت که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، مراتب تسلیت خود را به مردم افغانستان ابراز داشت.

خبرنامه می افزاید که آقای غنی یکبار دیگر بر تعهدش برای آوردن اصلاحات، به ویژه محو فساد اداری تاکید کرده و اهمیت روابط پایدار بین امریکا و افغانستان را برای امنیت افغانستان و منطقه، برجسته ساخت.

گفتنی است که حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه ۱۹ دلو) انفجاری در مقابل دروازه ورودی دادگاه عالی در ناحیه نهم شهر کابل به وقوع پیوست.

منابع بیمارستانی گفته اند که در این انفجار دستکم ۲۰ نفر کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شده اند.
فرد یا گروهی تا هنوز مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار