تاکید مجدد افغانستان بر همکاری صادقانه پاکستان در مبارزه با مخالفان

محمد حنیف اتمر در بروکسل به ناتو گفت: پاکستان باید برضد گروه‌های مخالف به ویژه رهبران مدرسه‌های دینی پاکستان که مخالفان را می‌سازند، اقدام جدی کند.

تاکید مجدد افغانستان بر همکاری صادقانه پاکستان در مبارزه با هراس افکنان در مقر ناتو

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به مقام‌های سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) گفته است که پاکستان باید برضد گروه‌های مخالف به ویژه رهبران مدرسه‌های دینی پاکستان که مخالفان را می‌سازند، اقدام جدی کند.

آقای اتمر که در سفری به مقر ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک رفته، گفته است: زمان آن رسیده است که کشورها به ویژه پاکستان برای آینده‌ کودکانشان در پیوند به مدرسه‌ها تصمیم بگیرند.

این مقام حکومت افغانستان گفته است که همه می‌دانند که اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان و اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکه‌ القاعده در کجا کشته شدند.

به گفته‌ی اتمر، افراد ملکی به ویژه کودکان بی‌گناه و دانش آموزان مکتب در شهر پیشاور در داخل خاک پاکستان از سوی هراس‌افگنان کشته شده‌اند که از این منظر پاکستانی‌ها نیز قربانی هراس‌افگنی هستند.

مشاور شورای امنیت ملی به مقام‌های ناتو گفته است که حکومت بارها به پاکستان گوشزد کرده است که شهروندان هر دو کشور قربانی هراس‌افگنی هستند؛ پس چرا اسلام آباد در مبارزه با این پدیده با کابل همکاری نمی‌کند.

مقام‌های حکومتی افغانستان پیش از این نیز بارها گفته‌اند که گروه‌های هراس‌افگن، به ویژه طالبان، در خاک پاکستان مستقر هستند و از سوی این کشور حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.