شیراز؛

افتتاح سینی دوار لكوموتیو در اداره كل راه آهن

به مناسبت دهه فجر طرح سینی دوار لكوموتیو در اداره كل راه آهن فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیدوار معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شیراز از حمل و نقل به عنوان اصلی ترین معیار توسعه استان نام برد و گفت: حمل و نقل ریلی می تواند در این امر نقش محوری داشته باشد كه باید با گسترش خطوط ریلی استان و اتصال به بنادر جنوبی كشور راه آهن فارس نیز در زمینه حمل و نقل بار و مسافر نقش آفرینی كند.

 
وی ادامه داد: برای بهره وری بیشتر باید استفاده از تكنولوژی های مدرن دنیا در دستور كار قرار بگیرد و راه اهن فارس نیز توانسته در راستای توسعه حمل و نقل استان از فناوری های نوین استفاده كند.
 
امیدوار اظهار کرد: امید آن می رود كه با اتصال شبكه ریلی فارس به بنادر جنوبی، استان نیز از بن بست ریلی خارج شود.
 
 معاون فنی راه آهن فارس در حاشیه آئین افتتاح این طرح گفت: ساخت سینی دوار لكوموتیو در سال ۹۴ با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد و از جمله مدرنترین دستگاه هایی است كه در راه آهن كشور استفاده می شود.
 
وی گفت: این دستگاه كه با قطر ۳۰متر تأسیس شده است قدرت حمل وزنی معادل ۲۵۰ تن را دارد و از روش های جدیدی است كه برای تغییر جبهه لكوموتیو یا ارسال آن به خطوط دیگر استفاده می شود و در افزایش ضریب ایمنی، بهره وری لكوموتیوها و سرعت قطارها نیز موثر است.
 
امیدوار ضمن برشمردن روش های قدیمی چرخش لكوموتیو از جمله خط مثلثی و خطوط دوار با شعاع ۴۰۰ متر گفت: استفاده از این دستگاه به مراتب با عث می شود نسبت به دو روش سنتی چرخش قطارها فضای كمتری را اشغال كند كه یكی دیگر از مزیت های استفاده از این دستگاه است .
 
وی به افزایش تعداد رام قطار مسافری اشاره كرد و تصریح کرد: باتوجه به استقبال مردم استان، این اداره كل افزایش تعداد رام قطارهای مسافری را در دستور كار قرار داد و در سال ۸۸ از ۲ رام در هفته هم اكنون به ۳ رام قطار در روز دست پیدا كرده كه باعث افزایش مسافر در سال ۸۸ از 11 هزار و 400 نفر به بیش از ۵۰۰ هزار نفر مسافر در سال ۹۴ دست پیدا كرده است.
 
زارع گفت: از لحاظ كیفیت خطوط ریلی فارس برای سرعت ۱۶۰ كیلومتر طراحی شده است و در حال حاضر متوسط سرعت قطار در ۲۵ درصد مسیر ۱۴۰ كیلومتر و در بقیه مسیر نیز سرعت قطارها ۱۲۰ كیلومتر است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار