هادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

می‌ترسیم سراغ بعضی‌سوژه‌ها برویم/ فیلم خوب حقش را می‌گیرد

در هر شرایطی بالاخره عده‌ای ناراضی هستند و من معتقدم فیلم خوب حقش و سیمرغ‌هایش را می‌گیرد.

مشخص نبودن ممیزی ها موحب ضعف سینماستمنوچهر هادی، کارگردان فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» به خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «کارگر ساده نیازمندیم» فیلمی است که اختلافات طبقاتی جامعه کنونی و زندگی قشر کارگر و قشر متوسط به پایین را در قالب یک داستان جذاب به تصویر می‌کشد.
 
وی ادامه داد: از دلایل افزایش تولید فیلم‌های خنثی می‌توان به سخت‌گیری‌های بیش از اندازه در مرحله فیلمنامه اشاره کرد؛ زیرا با توجه به این سخت‌گیری‌ها ما می‌ترسیم به یکسری از موضوعات بپردازیم. احساس می‌کنیم که واقعا اعتماد به فیلمساز نیست و اصلا هیچ اعتمادی وجود ندارد.
 
این کارگردان اظهار داشت: ما فیلم انسانی می‌سازیم. البته ممکن است در این میان به طور مثال بخواهیم داستان زندگی پزشکی را بسازیم که درگیر اعتیاد شده و جامعه پزشکان اجازه تولید این فیلم را نمی‌دهند.
 
هادی افزود: فکر نکنید نویسنده خوب نداریم؛ در حالی که همه می‌گویند فیلمنامه ضعف سینمای ماست، باید گفت مشخص نبودن و واضح نبودن چارچوب‌ها موجب ضعف سینما شده است.
 
وی تصریح کرد: برخی از افراد می‌گویند اعضای هیئت انتخاب فیلم‌های جشنواره سینمایی نبودند؛ اما من تصور می‌کنم که نرگس آبیار و سید ضياء هاشمی به عنوان دو تن از اعضای این هیات کافی بودند تا نگذارند حقی از کسی اجحاف شود؛ اما در هر شرایطی بالاخره عده‌ای ناراضی هستند و من معتقدم فیلم خوب حقش و سیمرغ‌هایش را می‌گیرد.
 
این کارگردان در خصوص جایگاه یکتا ناصر در فیلم‌هایش گفت: از ابتدا که فیلمنامه‌ای را می‌نویسم یا فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد می‌شود، قطعا یکتا ناصر در جریان است. اگر نقشی مناسب او باشد، قطعا اولویت با اوست؛ اما اگر نقشی مناسب او نباشد اینگونه نیست. ضمن اینکه این بازیگر کشورمان باید فیلمنامه را بخواند و نقشش را دوست داشته باشد.
 
هادی خاطرنشان کرد: هم اکنون فیلمی با عنوان «سن رشد» را در برنامه  ساخت دارم که پروانه ساخت آن صادر شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.