مشهد؛

افزایش 30 درصدی بودجه رسانه ملی در بودجه سال آینده

نمایندگان مجلس بر تقویت سهم رسانه ملی در بودجه برنامه ششم توسعه تاکید دارند و بر این اساس بودجه رسانه ملی در بودجه سال آینده 30 درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مقصودی نماینده مردم سبزواردر مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از 4 طرح در حوزه فنی صداو سیمای خراسان رضوی در سبزوار با اشاره به افزایش 30 درصدی بودجه رسانه ملی در بودجه سال آینده گفت: نمایندگان مجلس بر تقویت سهم رسانه ملی در بودجه برنامه ششم توسعه تاکید دارند و ما تلاش کرده ایم حدود 300 میلیارد تومان در بودجه صدا و سیما در سال آینده نسبت به امسال افزایش صورت گیرد.

وی بر پوشش حداکثری رسانه ملی در جای جای استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تقویت پوشش هیچ نقطه کوری در سطح استان به خصوص در روستاهای دور افتاده و محروم نداشته باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود:خوشبختانه با تلاش رسانه ملی پوشش شبکه های صدا و سیما در منطقه سبزوار بیش از 97 درصد است و ما نیز بر تقویت سهم رسانه ملی در بودجه برنامه ششم توسعه تاکید و کمک کرده ایم .

مقدوری معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با ابراز رضایت از عملکرد صدا و سیمای استان در تجهیز و تقویت شبکه های صدا و سیما در سطح استان گفت: خوشبختانه امروز نتایج تلاش و پشتکار رسانه ملی در استان را می بینیم و افتتاح این 4 طرح در سبزوار که منجر به تقویت شبکه های رادیو تلویزیون و کاهش هزینه ها می شود نمونه ای از این جهادو همت در مجموعه صدا و سیمای خراسان رضوی است.

وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در نشر و گسترش فرهنگی دینی و به خصوص رضوی و پایتختی جهان اسلام گفت: انتظار ما از صداو سیمای خراسان رضوی این است که همچون گذشته در تولید برنامه های فرهنگی متناسب با ظرفیت بالای فرهنگی و دینی استان گام بردارد .

نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز با بیان اینکه افزایش کیفی و تقویت دیجیتال شبکه ها در دستور کار صدا و سیما می باشد گفت: برای این مهم صدا و سیما نیازمند همکاری دولت و مجلس می باشد تا پوشش حداکثری صورت گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی رادیو زیارت در آینده در استان گفت: شهرستان های استان می توانند در ساخت و تهیه برنامه های فرهنگی یارو کمک کار ما باشند .

نصر پور در بخشی دیگر از سخنانش به غنای فرهنگی و تمدنی سبزوار اشاره کرد و گفت: سبزوار خاستگاه علما و اندیشمندان بزرگی است و می طلبد هنرمندان و صاحبان خرد در تهیه برنامه های فرهنگی قابل استفاده در رسانه ملی تلاش بیشتری نمایند و ما نیز آماده استقبال از این توانمندی ها و ظرفیت ها در ابعاد مختلف هستیم.

صدوقی معاون فنی صدا و سیمای خراسان رضوی نیز گفت: از 4 طرح افتتاح شده مهمترین ان سنکرون سازی فرستنده های رادیویی موج متوسط می باشد که بوسیله آن فرکانس رادیویی همسان سازی می شود و بدین منظور دو فرستنده پر قدرت برای صدای ایران و صدای خراسان رضوی در ایستگاه رادیویی سبزوار تهیه و مستقر شده است.

وی هزینه این 4 طرح را یک میلیاردو 750 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان یک میلیاردو 600 میلیون تومان از محل منابع داخلی صدا و سیما هزینه شده و 150 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی بوده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.