طرفداران منصور هادی مدعی تسلط بر بندر المخا شدند

افراد مسلح طرفدار دولت منصور هادی مدعی شدند کنترل کامل بندر المخا را به دست گرفته اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عناصر طرفدار دولت مستعفی یمن مدعی شدند در عملیاتی توانسته اند کنترل کامل شهر المخا در ساحل دریای سرخ را به دست بگیرند.

این عملیات در چارچوب پیشروی به سوی بندر مهم الحدیده صورت گرفت. نیروهای طرفدار منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از چند هفته پیش با پشتیبانی هوایی ائتلاف عربستان سعودی برای سیطره بر شهر کوچک المخا و خارج کردن کنترل آن از دست جنبش انصارالله تلاش می کنند.

نیروهای جنبش انصارالله اوایل سال 2015 کنترل این شهر را به دست گرفتند. خبرگزاری رسمی امارات نیز اعلام کرد نیروهای محلی موسوم به نیروهای مقاومت یمن از جنوب، شرق و شمال به شهر المخا یورش بردند.

این خبرگزاری افزود نظامیان اماراتی عضو به اصطلاح ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان نقش اصلی و محوری در آزاد سازی المخا ایفا کردند.

بر این اساس شمار زیادی از نیروهای جنبش انصارالله در این عملیات کشته یا اسیر شدند. ساکنان شهر المخا نیز سیطره نیروهای طرفدار منصور هادی را بر این شهر تایید کردند ولی هیچ آمار و ارقامی درباره شمار کشته شدگان و زخمی ها منتشر نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار