مشهد؛

برگزاری همایش حرم، پایگاه ایثار و شهادت در حرم مطهر رضوی

همایش حرم، پایگاه ایثار و شهادت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با هدف ارج نهادن به مقام والای شهادت و با حضور خانواده های شهدای انقلاب اسلامی در مرکز همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برگزاری همایش حرم، پایگاه ایثار و شهادت در حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در این همایش گفت: در راه انقلاب اسلامی ملت ایران هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرد و در برابر استکبار ستیزی ایستادگی و برای سایر کشورهای اسلامی الگو شد.
سردار اکبر نجاتی با اشاره به اینکه اگر سرنیزه حکومت ها نباشد بسیاری از ملت های کشورهای سلامی با انقلاب اسلامی ایران همراه می شوند، افزود: اگر بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد زمینه ظهور حجت عصر(عج) فراهم می شود.
وی با بیان اینکه امروزه بیش از هر چیزی جامعه به سیره شهدا نیازمند است، گفت: دشمن قصد دارد ملت ایران راه و سیره شهدا را فراموش کنند که این وظیفه مردم شهید پرور انقلاب اسلامی ایران است.
مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: خانواده های شهدا باید برای زنده ماندن یاد شهدا و فرهنگ ایثار خاطرات شهید خود را نقد و مکتوب کنند تا ضمن زنده ماندن یاد این بزرگواران همه مردم با فرهنگ شهادت آشنا شوند.
سردار اکبر نجاتی گفت: آستان قدس رضوی با ظرفیت بالای نشر آثار می تواند این زائران و مجاوران را با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا کنند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این همایش با اشاره به اینکه سیره شهادت ریشه در اسلام دارد و برای هر ملتی امری ضروری است، گفت: شهدا خط مقدم انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با بیان اینکه امروزه زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه و تکلیف است، افزود: زنده نگه داشتن خون شهدا یعنی زنده نگه داشتن معارف دینی است.
وی گفت: امروزه شاخص ارزیابی دشمن این است که به چه اندازه ما از شهدا و خط شهدا دور شده ایم.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در یوم الله 22 بهمن مردم و خانواده های شهدا با حضور خود بار دیگر جواب دشمنان انقلاب اسلامی را میدهند.
حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: بیش از 760 شهید انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی دفن شده اند.
در این همایش از خانواده های 10 شهید انقلاب اسلامی 30 شهید ایام دهه فجر و 20 شهید نیروی هوایی تجلیل شد.
همچنین از خانواده شهید سمایی از شهدای مدافع حرم که از خادمین حضرت رضا(ع) بوده است به صورت ویژه تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام//  م.م




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.