اهواز؛

استقبال دزفولی ها از نوروز با تشکیل 10 کمیته

فرماندار دزفول گفت: به منظور استقبال از مهمانان نوروزی 10 کمیته در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی فرماندار دزفول کمیته های تشکیل شده را شامل کمیته خدمات و حمل و نقل، خدمات امداد و نجات،خدمات انتظامی و امنیتی، امور شوراها و دهیاری ها، خدمات اسکان، رفاه ،اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی، ارزیابی، بهداشت،سلامت و محیط زیست، کمیته نظارت و تنظیم بازار و کمیته برنامه ریزی و عمران عنوان کرد.

وی از دزفول به عنوان یک شهر بزرگ با ظرفیت های ویژه یاد کرد که با وجود رودخانه دز، باغ های مرکبات، دشت ها و مراتع سرسبز شهیون و سردشت، بافت های تاریخی، اماکن زیارتی مورد تعظیم مردم، اقوام مختلف و آئین ها و سنت های خاص خود و مناطق گردشگری، بیشه زارهای کم نظیر میانرود، عباس آباد،جلوه خاصی به استان خوزستان داده است.

آصفی افزود:علاوه بر این بازار خرده فروشان دزفول در شمال خوزستان منحصر بفرد است و در بخش عمده فروشی نیز دزفول حرفهایی برای گفتن دارد .

فرماندار دزفول پارک های ساحلی دزفول با بعد جهانی و وجود دریاچه دز را از دیگر ظرفیت های این شهرستان عنوان کرد و گفت: نزدیکی این شهرستان به اهواز، شوش، گتوند، اندیمشک و دیگر شهرهای اطراف باعث شده گردشگران این شهر را به عنوان مرکز گردشگری انتخاب کنند تا از این شهر به دیگر مناطق دیدنی خوزستان دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور جذب گردشگر تاکنون تلاش های زیادی برای ساخت هتل در دزفول صورت گرفت ولی برخی تنگ نظری ها باعث شد تلاش ها بی نتیجه باشد .

حبیب اله آصفی اظهار کرد: باید از بخش خصوصی در این راستا استفاده شود لذا باید از این ظرفیت های بزرگ برای ایجاد اشتغال جوانان استفاده کرد و از این فرصت طلایی برای معرفی سوغات دزفول و ایجاد اشتغال از طریق جذب توریست استفاده کرد.

وی همچنین به وجود بیشه زارهای عباس آباد و میانرود نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته این بیشه ها توسط بخش خصوصی تاحدی ساماندهی شد که اقدام خوبی بود وباید در راستای جذب گردشگر و درآمدزایی این فعالیت ها تداوم یابد.

آصفی وجود چنین ظرفیت های بزرگی را لبخند طبیعت به دزفول عنوان کرد و اذعان داشت: باید از صنایع دستی دزفول که با کم ترین هزینه اقتصاد مقاومتی را محقق می کنند استفاده کرد و به دیگر استان ها و دنیا معرفی نمود .

فرماندار دزفول افزود: پارسال از سیاه چادرهای بختیاری در دشت های دزفول استفاده شد که امسال باید این سیاه چادرها 10 برابر شوند تا گردشگران از آن ها بازدید کنند .

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای تولید و اشتغال در دزفول نیز اشاره کرد و گفت:در دزفول نیز کارخانه فولاد با هدف تولید 3 میلیون تن محصول در مرحله راه اندازی است که در نوع خود بی نظیر است.

حبیب اله آصفی بیان کرد: راه اندازی فولاد از جمله فعالیت های اقتصادی برجسته شهرستان دزفول در سطح بین المللی است که اشتغالزایی بسیاری به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: در مدت چند سال اخیر هیچ ارگان و دستگاهی به اندازه فرمانداری دزفول در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی فعالیت نکرده است .

عبدالمحمد جرجانی، مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت:سال گذشته 65 مدرسه در قالب 563 اتاق در سه سطح برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شد و شش هزار و 607 خانوار در ستاد فرهنگیان اسکان یافتند که از این تعداد 205 خانوار غیرفرهنگی،پنج هزار و 780 خانوار فرهنگی و 624 خانوار نیز کارمند دولت بودند که این آمار بدون احتساب اردوگاه ها و خانه معلم می باشد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.