علی عطشانی در نشست خبری «یادم تو را فراموش»؛

از حاشیه خسته شدم/به دنبال طرفداران مازیار فلاحی نبودم

ممكن است در برخی مواقع خودم در مديريت اين حاشيه‌ها مقصر بودم اما بخشی از اين حواشی به من مربوط نمی‌شد.

از حاشیه خسته شدم/به دنبال طرفداران مازیار فلاحی نبودمبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فيلم «يادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در این نشست که با حضور علی عطشانی تهيه‌كننده و كارگردان، پيمان عباسي، فيلمنامه‌نويس، حسين ياری، ماه چهره خليلی،  مازيار فلاحی بازيگران فيلم محمود تيموری، تدوينگر، مجيد علي اسلام، طراح صحنه و لباس، محمود عطشانی، مدير فيلمبرداری با اجرای محمود گبرلو در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

علی عطشانی در ابتدای نشست اظهار داشت: من دو سال پشت سر هم در جشنواره فيلم داشتم اما موفق به حضور نشدم و حتي «نقش نگار» كه در كاتالوگ هم بود نمايش داده نشد و دلم  براي ديدن بازخوردهاي بعد از فيلم تنگ شده بود.

وی درباره شباهت‌های اين فيلم با ماجرای شهلا جاهد، توضيح داد: پيمان درباره اين ماجرا تحقيق كرده بود و همه جلسات دادگاه را نيز بررسی كرده بود و بر اساس مستندات اين فيلمنامه نوشته شد.
كارگردان «يادم تو را فراموش» با تاكيد بر اينكه قصد قضاوت اين ماجرا را نداشته است، افزود: من موافقم كه فيلمساز نبايد حكمي كه صادر شده است را قضاوت كند. اما اگر شما همچين احساسي كرديد كه من در تعريفم قضاوت كرده‌ام، اشتباه كرده‌ام.

عطشانی در پاسخ به اين انتقاد كه هميشه قصد دارد با تكيه بر جنجال فيلم را نشان دهد و اين فيلم با حضور مازيار فلاحی به اين هدف رسيده است، گفت: زمانی كه فيلمسازی را شروع كردم ناخودآگاه حاشيه‌هايی به وجود آمد و در زمان «دموكراسی در روز روشن» دستمزد رضا گلزار جنجال به پا كرد. ممكن است در برخي مواقع خودم در مديريت اين حاشيه‌ها مقصر بودم اما بخشی از اين حواشی به من مربوط نمي‌شد.

عطشانی با بيان اينكه از حواشی خسته شده ‌است، افزود: از اين پس می‌خواهم خود فيلم‎‌هايم باعث ديده شدن شوند و براي دوری از حواشي در انتخاب فيلمنامه‌ها وسواس بيشتری خواهم داشت.

كارگردان « نقش نگار» درباره انتخاب مازيار فلاحی توضيح داد: فقط به اين دليل بود كه نوع خواندن مازيار محزون است و من دنبال چنين كسی بودم. او را انتخاب كردم و دنبال طرفداران مازيار نبودم اما خوشحالم كه هواداران او باعث ديده شدن فيلم شوند.

وی تصريح كرد: نوع ترك‌هايي كه در فيلمنامه وجود داشت، با جنس خواندن مازيار منطبق بود و دوست داشتم اگر قرار است خواننده‌اي در فيلم بخواند و حضور داشته باشد، با نوع فيلم همخواني داشته باشد.

عطشانی درباره ريتم كند فيلم، اظهار داشت: به نظر من هم ريتم فيلم كند بود. فيلم براي اكران بايد تدوين مجدد شود و حداقل ٧-٨ دقيقه را كم خواهيم كرد.

كارگردان «يادم تو را فراموش» درپاسخ به انتقادی مبنی بر اینكه فيلم برداشت آزاد نبوده است، گفت: من و پيمان به هيچ عنوان نمی‌خواستيم كسی كه در بين ما نيست را قضاوت كنيم و فيلم برداشتي از يك واقعيت بود نه تمام واقعيت. تاكيد داشتم كه اين فيلم براساس يك رخداد واقعي باشد و قصد روايت واقعی ناصر محمد خانی و شهلا جاهد را نداشتيم.

وی در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به تكراري بودن سوژه، چه حرفي جديدي را قصد داشتيد در فيلم بزنيد؟ گفت: دلم مي خواست يك فيلم عاشقانه را تجربه كنم و زماني كه سيناپس را خواندم فكر كردم مي‌تواند فيلمنامه‌ای كه دوست دارم، باشد. دلم مي‌خواست عشق ميان اين دو را تجربه كنم نه اينكه قضاوت كنم. اين عاشقانه براي من جذاب بود.

عطشانی در توضيح اين انتقاد كه فيلم يك عاشقانه يك طرفه بود، گفت: زماني كه دورخوانی مي‌كرديم راجع به اين موضوع صحبت كرديم  و پيمان عباسی، هامون عاشق‌تري را مي‌خواست، اما من اين را نمي‌خواستم. قصد من نشان دادن اين بود كه يك تصميم كوچك مي‌تواند لحظه‌هاي قشنگ زندگي را به هم بريزد.

در ادامه نشست پيمان عباسی درباره نگارش فيلمنامه توضيح داد: ما اصراري نداشتيم آن واقعه را بازسازي كنيم و برداشتي آزاد از اين ماجرا بود، اگر قرار بود داستان شهلا جاهد باشد نام واقعي‌اش را در مي‌گذاشتم.

وي ادامه داد: من زمان دادگاه  پيگير بودم كه ماجرا به كجا مي‌رسد و در آن دوره سيناپسي هم نوشتم و قرار بود با سيد محمد طباطبايي بسازيم و حتي پروانه ساخت هم صادر شد. اما آقاي محمدخاني شكايت كردند و فيلم متوقف شد. مجدد كه سيناپس را خواندم، حالش را دوست داشتم و دلم مي‌خواست ساخته شود.

فيلمنامه‌نويس «يادم تو را فراموش» تصريح كرد: تاريخ ثبت اين سناريو شش سال قبل از «خشم و هياهو» و ديگر فيلم‌های مشابه بود كه درباره اين موضوع ساخته شده‌اند.

عباسي نيز درباره حضور مازيار فلاحی توضيح داد: موسيقی مازيار از سال‌ها قبل با سينما گره خورده است و شناخت و علاقه‌اش از سينما دليل اين انتخاب بود.

مازيار فلاحي درباره تجربه اولين حضورش در سينما، اظهار داشت: من اولين بار است در جشنواره حضور دارم و حضورم در اين فيلم برايم درس و پله جديدي بود .

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا از فيلم رضايت داشت و يا خير، گفت: زماني كه فيلمنامه پيشنهاد شد، در ابتدا قرار بود فقط موسيقي متن را كار كنم، اما براي من تجربه با ارزشي بود. درباره اينكه خوب بود يا نه بايد صبر كنم و بازخوردها را ببينم.

علي اسلام درباره فضاسازي فيلم توضيح داد: فضاسازی‌ها بر اساس قصه بود و اميدواريم كه از پس آن برآمده باشيم.

محمود عطشانی نيز در پایان گفت: قرار بود كه فضاي سرد زمستانی را دربياوريم اما به دليل زمان كم و رساندن فيلم به جشنواره، با عجله انجام شد و رنگ دلخواه ما در نيامد، اما برای اكران تصحيح خواهيم كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار