محمدرضا شریفی نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقش‌های خاص را رها نمی‌کنم

شریفی نیا از جدیدترین فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی خود و تمایلش به ایفای نقش های خاص می گوید.

نقش‌های خاص را رها نمی‌کنممحمدرضا شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون که با 2 فیلم «پشت دیوار سکوت» با کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «سوفی و دیوانه» با کارگردانی مهدی کرم‌پور در سی و پنجمین جشنواره سینمایی فجر مشارکت داشته در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حقیقت فیلم‌های «پشت دیوار سکوت» و «سوفی و دیوانه» با همدیگر متفاوت هستند و شاید کمتر فیلمی مانند«سوفی و دیوانه» تا به امروز تولید شده است.

وی در ادامه به تجربه همکاری قبلی خود با کرم‌پور در فیلم «چه کسی امیر را کشت» اشاره کرد و گفت: فیلم «سوفی و دیوانه» به نظر من یک فیلم ویژه است و یک فانتزی بسیار زیبا به حساب می‌آید که با یک فانتزی بسیار زیبا شروع می‌شود و به واقعیت ختم می‌شود. این فیلم تعریف عاشقانه‌ای از امید و زندگی است.

این بازیگر افزود: فیلم «سوفی و دیوانه» تقابل دو فرد با یکدیگر را به تصویر کشیده که یکی از آنها از پس مشکلاتش برنمی آید و دیگری همه آن مشکلات را پشت سر گذاشته و در حقیقت همه وجودش برای آدمهای دیگر و مردم است.فیلم بسیار جذاب است و من خیلی از آن خوشم می آید.

وی در خصوص بازخورد فیلم «سوفی و دیوانه» در کاخ جشنواره گفت:من خیلی از خبرنگارانی که در نشست خبری این فیلم حضور داشتند تأسف خوردم و شاید منتقد در میان آنها کم بود، این افراد بیشتر خبرنگار بودند و فکر می‌کنم که در آنجا منتقدی برای فیلمی چون «سوفی و دیوانه» دیدم زیرا کسی که منتقد باشد با فیلم به نوعی دیگر برخورد می‌کند.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمام فیلم «سوفی و دیوانه» بحث سقف است. یعنی شما اگر حتی دیالوگ ها را از فیلم حذف کنید پلان های بسیار بسیار زیبا شما را به فکر وا می‌دارند.

شریفی نیا ادامه داد: منتقدی که فکر کند سینما به معنای 30عدد نما است منتقد نیست. زیرا سینما کلمه فارسی نبوده و به ما تعلق ندارد. چنین فردی خبرنگار خوبی خواهد شد و باید مطالعه کند تا بتواند فیلم‌ها را نقد کند.

وی اظهار داشت:من دی ماه های اخیر درگیر سریال بودم و فرصت کمتری برای ارائه کار در سینما داشتم و نقشهایی هم که در «سوفی و دیوانه» و «پشت دیوار سکوت» ایفا کردم. نقش‌های کوتاهی بودند البته فکر می‌کنم که حتی اگر یک نقش کوتاه را هم بازی کنم فیلم را از آن خودم کرده ام.

این بازیگر افزود:هنوز تمایل دارم که در قالب ‌خاص ایفای نقش کنم و به نظرم می‌رسد که یکسری از نقش‌ها وجود دارند که میتوانیم آنها را در سینما به شکل یک سریال بازی کنیم، این دسته از نقش ها از جنس نقش‌های هستند که چارلی چاپلین، لویی دوفونس و لورل و هادی ایفا می‌کردند.

شریفی نیا تصریح کرد:هر کدام از فیلم‌هایی که پیش از این تولید شده‌اند جایگاه خودشان را دارند اما تماشاچی دنبال شخصیت‌های خاص در جاهای مختلف می‌گردد و اینگونه است که من اصلا نقش‌های خاص را ترک نمی‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:هم اکنون ایفای نقش یک سریال و دو فیلم سینمایی را در برنامه کاری‌ام دارم که انشاءالله در آینده نزدیک کارشان را شروع می کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار