اهواز؛

راه اندازی 3کلینیک تخصصی درمانی با تعرفه دولتی در شوشتر

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتراز راه اندازی 3کلینیک تخصصی درمانی با تعرفه دولتی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء کیفیت سلامت عمومی و کاهش هزینه‌ها در این شهرستان تاکنون سه کلینیک تخصصی درمانی با تعرفه دولتی راه‌اندازی شده است.

وی در این راستا افزود: با توجه به اینکه درمانگاه تخصصی پاپهن به‌دلیل ازدیاد بیماران امکان خدمات‌دهی به نحو مطلوب وجود نداشت بر این اساس یک کلینیک در بیمارستان الهادی و کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی هم در بیمارستان خاتم‌الانبیاء به ظرفیت 6 کلینیک برای ارائه خدمات درمانی به بیماران راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به پروژه توسعه اورژانس بیمارستان خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: این اورژانس به متراژ یک‌هزار و 392 متر  با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در کنار اورژانس قدیم تجهیز می‌شود و بعد از تکمیل آن تمام خدمات اورژانسی در آن متمرکز می‌شود.

وی با بیان اینکه اورژانس‌ها در شهرستان تخصصی می‌شوند اذعان داشت: اورژانس‌ها در سه سطح 1، 2 و 3 تقسیم‌بندی می‌شوند و بیماران بر اساس نوع بیماری خود به آنها مراجعه می‌کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به خرید دستگاه سی. ‌تی. ‌اسکن بسیار پیشرفته برای شهرستان شوشتر گفت: ساختمان سی. تی. اسکن به همت خیرین تکمیل و نصب دستگاه آن نیز انجام شده، در حال حاضر نشت‌یابی آن صورت می‌گیرد و تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ابول‌نژادیان در رابطه با طرح‌های در حال اجرا اضافه کرد: ساختمان MRI به متراژ 410 متر مربع و پیشرفت فیزیکی65  درصد، دانشکده پیراپزشکی به متراژ 510 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 100 درصد، بخش داخلی 2 (نورولوژی قلب) به ظرفیت 28 تخت و متراژ 550 متر، پروژه‌هایی هستند که به‌زودی بهره‌برداری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شوشتر تا حدود سه ماه قبل فقط یک مرکز فوریت‌های پزشکی شهری را دارا بود یادآور شد: در حال حاضر ساختمان شماره 3 فوریت‌های پزشکی به متراژ 135 متر به همت خیران تجهیز شده و از شب گذشته فعالیت‌های امدادی خود را آغاز کرده است؛ همچنین دو پایگاه فوریت‌های پزشکی دیگر در مناطق مسکن مهر و فلکه فخاریان فعال شده و به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به ایجاد بلوک‌های زایمانی در بیمارستان الهادی شهرستان بیان داشت: در راستای افزایش زایمان طبیعی و به دور از استرس و اضطراب مادران باردار، این پروژه به متراژ یک‌هزار و 50 متر با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان از هفته آینده ظرف مدت 3 ماه اجرا می‌شود.

وی پیشرفت در حوزه سلامت شهرستان شوشتر را از الطاف الهی دانست و عنوان کرد: در هفته آینده عملیات ساختمانی مرکز جامع شبانه‌روزی درجه یک سلامت در گوریه آغاز خواهد شد؛ همچنین آغاز عملیات ساختمانی 5 مرکز جامع سلامت در روستاهای حسام‌آباد، ابوطیور، ابوعظام، صوفان و نورمحمدی تا قبل از بهمن ماه و کلنگ‌زنی 7 پایگاه سلامت در شهرستان شوشتر از دیگر پروژه‌های بخش درمان در این شهرستان هستند.

ابول‌نژادیان اذعان داشت: اجرای برنامه مکمل یاری هفتگی آهن در 100 درصد دبیرستان‌های دخترانه شهری و روستایی،  فلوروتراپی 21 هزار دانش‌آموز برای جلوگیری از پوسیدگی دهان و دندان، طراحی و اجرای کمپین قلیان‌ها را گلدان کنیم به منظور فرهنگ‌سازی کاهش مصرف قلیان، غربالگری 4 هزار و 39 نوزاد از نظر کم‌کاری تیروئید، ارائه رایگان اسید فولیک، آهن و مولتی ویتامین به مادران باردار، اجرای پایلوت سلامت مردان میانسال از دیگر خدمات حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوشتر محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در پایان از اخذ مجوز 6 رشته آموزشی به نام دانشکده علوم پزشکی شوشتر خبر داد و گفت: با پیگیری و تلاش توانستیم مجوز 6 رشته آموزشی را به نام دانشکده علوم پزشکی شوشتر اخذ کنیم و اکنون دانشنامه‌های دانشجویان از شوشتر صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.