مربی سابق تیم ملی سه گانه:

ورزشکاران از پدر و مادرشان پول تو جیبی می گیرند!

مربی سابق تیم ملی سه گانه گفت: وضعیت ورز سه گانه بسیار بهم ریخته است و خیلی از استعداد ها این رشته را ترک کرده اند چون فقط ضربه می خورند.

ورزشکاران از پدر و مادرشان پول تو جیبی می گیرند!خلیل‌الله غزنچایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه گانه به دلیل علاقه‌مندی ورزشکاران، مربیان و هیات‌های استانی روی پا ایستاده است اما اکنون هیات‌هایی که چندین ملی‌پوش دارند دیگر رغبتی برای همکاری ندارند. همچنین تعداد ورزشکاران مطرح سه گانه نیز به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.از طرفی جایگاه ورزشکاران که با تلاش خود در رنکینگ جهانی و آسیا قرار گرفتند، افت شدیدی داشته است و البته خیلی از آن افرادی که در رنکینگ هستند دیگر سه گانه کار نمی‌کنند. من می‌گویم حال سه گانه نه تنها خوب نیست بلکه بسیار پریشان است.

غزنچای در مورد وضعیت داوران ایرانی نیز گفت: داوران ما با پول خود به کشورهای همسایه سفر کردند و دوره‌های داوری را گذراندند و مدرک درجه 2 را گرفتند اما اکنون به جای اینکه یک رتبه ارتقا داشته باشند و بتوانند درجه سه را بگیرند بر عکس یک رتبه هم سقوط کرده‌اند و به درجه یک تنزل داشته‌اند. چرا که فدراسیون رغبتی برای اعزام داوران جهت گذراندن دوره‌های تکمیلی نداشت و گفت هر کسی می‌خواهد با هزینه خودش برود. داوران هم می‌گفتند ما مانند داوران فوتبال که حقوقی دریافت نمی‌کنیم.

مربی اسبق تیم ملی با اشاره به تعطیلی لیگ برتر تاکید کرد: ورزشکاران مجبور هستند از پدر و مادر خود پول تو جیبی بگیرند و یا اینکه جایی مشغول به کار شوند و حقوق ناچیزی دریافت کنند. در این شرایط فشار تمرین‌های سنگین سه گانه را هم باید تحمل کنند. این شرایط باعث شده خیلی از ورزشکاران، سه گانه را ادامه ندهند و مدال‌آوران هم به رشته‌های دیگر مانند شنا و دوچرخه‌ روی آورند.

او در پایان گفت: حتما رییس فدراسیون می‌گوید چون من را عوض کرده این حرف‌ها را می‌گویم در حالی که خدا می‌داند من راحت شدم. البته می‌توانستیم با کمک دوستان برای فدراسیون باز هم مقام بیاوریم اما من و سایر دوستان صدیق ادامه کار را در سال 95 به صلاح ندیدیم. امسال هم شاهد هستیم نایب رییس، دبیر، رییس روابط بین‌الملل، رییس کمیته استعدادیابی و همگانی فدراسیون قطع همکاری کردند. آیا همه این افراد بد بودند و به خاطر پول سرکار نیامدند یا به دلیل بی‌مهری و بی‌توجهی فدراسیون حاضر به ادامه همکاری نشده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار