کرمانشاه؛

آمار بالای بیکاری در استان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از آمار بالای بیکاری استان انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از آمار بالای بیکاری استان انتقاد کرد و گفت: چرا باید استانی مثل کرمانشاه در آمار بالای بیکاری حرف اول را در کشور بزند .

آیت‌الله مصطفی علما‌‎ ، با اشاره به پتانسیل های بالای استان در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه کشاورزی افزود: استان کرمانشاه 900 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و باید با مدیریت و کار و تلاش به یکی از استان‌های ثروتمند کشور تبدیل شود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، این اقدام را در راستای رفع بسیاری از مشکلات استان مثل معضل بیکاری حائز اهمیت عنوان کرد .

آیت الله علما با تاکید بر اهمیت متکی بودن به خود در حوزه‌های مختلف، افزود: باید فرهنگ خوداتکایی را در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان ترویج کرد .

وی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "ما می‌توانیم" از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقتدار امروز کشور در بخش های مختلف و به‌ویژه در بخش نظامی تنها با تکیه بر این جمله حاصل شده است .

آیت الله علما افزود: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی در کشور توان ساخت یک گلوله و حتی سیم خاردار را نداشتیم و این تجهیزات را به ما نمی فروختند، اما امروز بخشی از مراکز مهم و حساس کشوری مثل آمریکا توسط ایرانی‌ها مدیریت می‌شود .

آیت الله علما تاکید کرد: باید فرهنگ ما می‌توانیم را به فرزندان خود و آیندگان انتقال داده و به آنها بیاموزیم که باید روی پای خودشان بایستند .

وی در ادامه با اشاره به لزوم خودکفایی کشور در حوزه تولید محصولات استرتژیکی مثل گندم، روغن، برنج و... تصریح کرد: بعد از خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک باید در سایر حوزه‌ها نیز روی پای خود ایستاده و در عین حال که با کشورهای دنیا ارتباط داشته باشیم، اما دستمان جلوی هیچ یک از آنها دراز نباشد.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.