کرمانشاه؛

برگزاری نخستین سمینار تجاری سازی هنر در غرب کشور

اولین سمینار تجاری سازی هنر در غرب کشور در محل دانشکده فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نادر حیدری دبیر این سمینار با بیان اینکه بحث تجاری سازی هنر سالهاست در کشورهای پیشرفته پیگیری شده و در حال انجام است، گفت: این علم در کشور ما تقریبا علم نوپایی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بازار 20 میلیارد دلاری تجارت هنر در جهان، گفت: در حال حاضر 20 درصد کل تولید ناخالص ملی کشورها از طریق بحث تجارت هنر تامین می‌شود و این درحالیست که در کشور ما میزان درآمد در این زمینه به حدی ناچیز است که عملا آماری در این زمینه وجود ندارد.

این استاد دانشگاه به فروش میلیونی و میلیاردی برخی آثار هنری اشاره کرد و افزود: زمانی که تنها یک اثر هنری 200 میلیون دلار به فروش می‌رسد، می‌توان ارزش واقعی این محصولات و تجارت آنها را متوجه شد.

وی به ظرفیت بالای بازار هنر و محصولات آن اشاره کرد و افزود: محصولات هنری بگونه‌ای هستند که علاوه بر سودآوری در بازارهای اولیه و در اولین فروش‌ها، در بازارهای ثانویه و با گذشت زمان نیز سودآوری آن چندین برابر می‌شود.

نادری تاکید کرد: در راستای موفقیت بحث تجاری سازی هنر ابتدا این مفهوم باید در فرهنگ ما و در میان هنرمندان ما شکل گیرد و یک هنرمند باید بداند چطور باید از هنر خود کسب درآمد کند.

دبیر اولین سمینار تجاری سازی هنر در غرب کشور با اشاره به وجود مدل‌های مختلف تجاری سازی هنر در جهان، گفت: سنتی ترین این مدل ها برپایی جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و یا فروش آلبوم‌ها است.

این مسئول افزود: در مدل‌های دیگر شبکه‌های حرفه‌ای و واسط برای برقراری ارتباط میان مردم و هنرمند تشکیل می‌شود و مدیریت گالری و طراحی هم نمونه دیگر این مدل‌هاست که اهل هنر باید این مدل‌ها را یاد بگیرند تا بتوانند هنر خود را تجاری سازی کرده و از این طریق کسب درآمد کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.