ایندیپندنت: ترامپ کشتار مسلمانان در مسجد کبک را نادیده می‌گیرد

روزنامه ایندیپندنت نوشت رئیس‌جمهور جدید آمریکا، عمدا به خبر کشته شدن مسلمانان به دست یک مرد سفید پوست در کانادا واکنشی نشان نداد.

ایندیپندنت: ترامپ کشتار مسلمانان در مسجد کبک را نادیده می‌گیرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب‌سایت ایندیپندنت در گزارشی نوشت با اینکه دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- برای اظهار نظر درباره تمام مسائل به توییتر مراجعه می‌کند، از انتشار پیامی در این شبکه اجتماعی درباره مرد سفیدپوستی که با حمله به مسجد کبک (واقع در کانادا) 6 مسلمان بی‌گناه را به قتل رساند، غافل شده است.

"الکساندر بیسونت"، دانشجوی 27 ساله که اصالت فرانسوی-کانادایی داشت و به مسجد کبک حمله کرد یکی از حامیان ترامپ و مارین لو پن –عضو پارلمان اروپا و نامزد انتخابات ریاست جمهوی فرانسه- است. ترامپ واکنشی به این حمله که خشم جهان و کانادا را بر انگیخته نشان نداده است.

این در حالیست که ترامپ به حمله یک مرد مسلح به سلاح سرد در موزه لوور پاریس واکنش نشان داد و در پیامی توییتری نوشت آمریکا باید (در مقابل چنین حملاتی) هوشیار باشد. در این حادثه به کسی آسیب جدی وارد نشد. بنابر گزارش‌ها، عامل این حمله اهل مصر بوده و ماه گذشته از طریق دبی وارد فرانسه شده است.

ایندیپندنت نوشت: جالب اینجاست که هیچکدام از سه کشور فوق مشمول دستور ضدمهاجرتی ترامپ نمی‌شوند. این در حالیست که «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، بلافاصله حمله به مسلمانان در یک مکان مقدس مانند مسجد را محکوم کرد. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما حمله تروریستی به مسلمانان آن هم در مکانی برای عبادت  را محکوم می‌کنیم». حتی شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه به خواست ترودو وادار شد توییتی را که اصلیت عامل حمله مسجد کبک را مراکشی اعلام کرده بود، حذف کند.

دستور ترامپ برای منع ورود مهاجران از هفت کشور مسلمان به طور موقتی از سوی «جیمز روبارت» قاضی فدرال واشنگتن، که این فرمان را خلاف قانون اساسی می‌داند، ملغی شد. پس از تعلیق دستور ترامپ، به فرودگاه‌ها دستور داده شد فرمان ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور را نادیده بگیرند و به فعالیت گذشته خود ادامه بدهند. ترامپ حکم قاضی روبرت را «مسخره» توصیف کرد و وعده داد آن را لغو کند. وی همچنین چندین پیام در توییتر منتشر و بر لزوم جلوگیری از ورود «آدم‌های بد» به این کشور تاکید کرد.

به گزارش مؤسسه کیتو -یک اندیشگاه آمریکایی لیبرترین در واشنگتن- کشورهایی که هدف دستور ضد مهاجرتی ترامپ قرار گرفته‌اند  چندین دهه است هیچ تروریستی تربیت نکرده‌اند که در خاک آمریکا دست به حمله زده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار