قلب ایران تشنه است+تصاویر

همزمان با روز جهانی تالاب ها جمعی از فعالان محیط زیستی از چندین استان کشور با حضور در دریاچه نمک قم برای نجات این دریاچه طوماری را امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛فرشته پورصادق، ایده پرداز  پویش مردمی کمک به احیای دریچه نمک، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم،گفت:همزمان با روز جهانی تالاب ها جمعی از تشکل های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی از چندین استان کشور با حضور در دریاچه نمک خواستار توجه هرچه بیشتر مسوولان و نجات این دریاچه از خشکسالی شدند.

قلب ایران تشنه است+تصاویر

قلب ایران تشنه است+تصاویر

قلب ایران تشنه است+تصاویر

قلب ایران تشنه است+تصاویر

وی افزود: فعالان و دوستداران محیط زیست در این گردهمایی با تشکیل حلقه انسانی و همچنین امضای طومار بر ضرورت احیای دریاچه نمک و توجه جدی به بحران خشکسالی در این منطقه که بیش از یک چهارم جمعیت کشور را با مخاطره های اقتصادی، اجتماعی و سلامتی مواجه می کند، تأکید کردند. حاضرین در این برنامه بر ضرورت تسریع رسیدگی بر وضعیت بحرانی دریاچه نمک توسط مسئولین زیربط تاکید کردند و که در صورت عدم رسیدگی به موقع شرایط  موجود وخیم تر خواهد شد و معیشت مردم چندین استان مرکزی کشور را به مخاطره خواهد انداخت.

قلب ایران تشنه است+تصاویر

قلب ایران تشنه است+تصاویر

دبیر این همایش خاطرنشان کرد:دریاچه نمک که در دهه های گذشته از طریق رودخانه های کرج، جاجرود، شور، قمرود و قره چای کاملا پرآب بوده است، اکنون با قطع حقابه ها، خشکسالی مستمر و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی که باعث پیشروی آب های فراشور در سفره های زیرزمینی به سمت دشت ها و نابودی پوشش گیاهی و اکوسیستم منطقه شده، به یکی از کانون های فعال القاء ریزگردها در منطقه تبدیل شده است. 

قلب ایران تشنه است+تصاویر

 پورصادق گفت: برداشت های نمک بدون نظارت مستقیم مسوولین محیط زیست و منابع طبیعی استانهای سهیم در مدیریت دریاچه ،با خطر جدی مواجه خواهد شد.

در این گردهمایی اعضای تشکل های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی از استان های قم، اصفهان، گلستان، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان غربی به ویژه شهرهای قم، کاشان و آران و بیدگل و همچنین گروه  های کوهنوردی در کنار جمعی از محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم  و کارشناسان و محیط بانان کاشان و آران و بیدگل حضور یافته بودند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار