قم؛

ریشه یابی آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به ظرفیت‌های دریاچه نمک

کی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم ریشه‌یابی در بحث آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: اولین نیاز اصلی انسان همین هوای پاک است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم، با اشاره به اینکه انسان موجود مسئولی است که خداوند برای وی سه نوع مسئولیت برشمرده است،گفت: اولین مسئولیت انسان، فردی است که باید بر اساس عقل، بصیرت، ایمان و معنویت خود را بسازد.
 
وی دومین مسئولیت انسان را اجتماعی برشمرد و افزود: انسان موجودی است که در اجتماع همه نیازمندی‌های خود را پاسخ می‌دهد و باید به اجتماع فکر کرده و در ساختن آن تلاش کند.
 
استاد برجسته حوزه علیمه با تأکید بر اینکه اسلام برای انسان وظیفه اجتماعی شدیدی تعیین کرده است، تصریح کرد: انسان باید با دشمن شناسی و دوست شناسی جامعه‌ای متناسب و هماهنگ با ارزش‌ها بسازد.
 
وی با اشاره به وظیفه شغلی به عنوان سومین مسئولیت انسان، ادامه داد: شغل تنها وسیله امرار معاش نیست بلکه امانتی در دست مردم در برابر میلیون‌ها انسان دیگر است که باید در انجام وظیفه همواره این مسئله را درنظر داشته باشد.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مسئولیت محیط زیست مسئله‌ای دولتی و حکومتی است، تصریح کرد: مردم به هوای پاکیزه احتیاج دارند و اولین نیاز اصلی انسان همین هوای پاک است که امروز مورد تهدید واقع شده است که باید ریشه‌یابی شود.
 
وی تأکید کرد: ممکن است که بخشی از آلودگی هوا به کشورهای دیگر برگردد اما به مقداری که در رابطه با محیط زیست از ما برمی‌آید باید ریشه‌یابی شود و بر اساس آن کار شود که این مشکل تا حد ممکن برطرف شود، چرا که سالانه افراد زیادی به دلیل همین آلودگی‌های محیط زیستی جان خود را از دست می‌دهند.
 
این مفسر قران کریم آلودگی‌های محیط زیست را جهانی دانست و گفت: ما باید بر اساس تغییر وضع دنیا در برنامه‌ها و نقشه‌ها خود هم تغییر ایجاد کنیم.
 
وی با اشاره به بحران دریاچه نمک، تأکید کرد: در تاریخ آمده است که تمام قم را آب فراگرفته بود که امروز به این حد رسیده است، باید برای بهره برداری درست از این منطقه اقدام شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.