ارگ جلال آباد هیرمند هتل می شود

ارگ جلال آباد هیرمند به هتل گردشگری سنتی در منطقه تبدیل می شود.

ارگ جلال آباد هیرمند هتل می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛رضا بارانی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیرمند گفت: در این شهرستان 45 اثر باستانی به ثبت رسیده که یکی از زیباترین بناهای این منطقه از لحاظ معماری و نوع ساخت، ارگ جلال آباد است. 

رضا بارانی افزود: ارگ جلال آباد هیرمند در سال 1383 ثبت ملی شده که براساس اعتبارات جذب شده که کاملا دولتی بوده و تاکنون 5 فصل از مرمت این بنای زیبا به پایان رسیده است که پنجمین فصل مرمت آن از ابتدای امسال آغاز شد و در شهریور ماه به پایان رسید که درصورت تامین اعتبارات لازم تا 5 سال آینده قابل بهره برداری و واگذاری به بخش خصوصی از طریق صندوق حفظ و احیا خواهد بود. 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های هیرمند در منطقه سیستان و ارتباط مرزی آن با زرند مرکز ایالت نیمروز افغانستان بنابراین ایجاد یک هتل گردشگری سنتی می تواند در حوزه گردشگری سلامت یک گام اساسی و ضروری باشد. 

وی گفت: سیستان یکی از مناطق باستانی مهم در استان است که بهره گیری از ظرفیت های باستانی آن با توجه به نزدیک شدن به سال 1396 و معرفی سیستان و بلوچستان به عنوان قطب گردشگری کشور، می تواند با اهمیت باشد. 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون اعتباری بیش از 500 میلیون تومان برای مرمت این اثر باستانی هزینه شده است. 
 
 
ضرورت ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی در زاهدان 

ایجاد و ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی با توجه به نزدیک شدن به نوروز ضروری است. 
 
رئیس کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد نوروز زاهدان گفت : با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، به منظور آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر آنها، این کمیته، راهکار و پیشنهادهای لازم را در زمینه رسیدگی به وضعیت و امکانات رفاهی کمپ ها، مجتمع های رفاهی و مراکز اقامتی به دیگر کمیته های مربوطه ارائه داده است. 

 عدنان حسینی با تاکید بر ضرورت ایجاد مجتمع های اقامتی و رفاهی در شهرستان افزود: با توجه به ضرورت خدمات رسانی، آسایش مسافران و ایجاد لحظه های به یاد ماندنی برای آن ها بنابراین ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی، کمپ ها، زائر سراها، هتل ها و مهمانپذیر ها در زاهدان، می تواند برای ما بسیار با اهمیت باشد. 
 
وی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری کشور معرفی شده است ادامه داد: هماهنگی لازم برای آماده سازی دانشگاه ها، مساجد و سالن های ورزشی نیز در راستای اسکان های اضطراری و شرایط بحرانی از دیگر برنامه های این کمیته است که به این منظور، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش 14مدرسه و 168 کلاس در زاهدان برای اسکان رفاه مسافران و گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است. 
 
از محل صندوق توسعه ملی 107 میلیاردریال تسهیلات به مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت 

 10 میلیارد و 700 میلیون تومان برای ترمیم و تکمیل پروژه های مراکز گردشگری چابهار اختصاص یافت. 

آریا نارویی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از نوار سواحل مکران تا نقطه صفر مرزی گواتر و جنگل های حرا، 8 منطقه در چابهار و 7 منطقه نیز در کنارک به عنوان پروژه های گردشگری است که در بخش تکمیل زیرساخت کمبودهای زیادی دارند و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و این که سال 1396 سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور معرفی شده است نیازمند تکمیل شدن و به بهره برداری  رسیدن است. 

نارویی افزود: به همین دلیل مبلغ 10 میلیارد و 700 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی، اعتبار تخصیص داده شد که تا 22 بهمن ماه در استان جذب می شود. 
 
وی ادامه داد: با توجه به کم بودن زمان تا فرارسیدن ایام نوروز و حضور گردشگران در استان از مهم ترین مراحلی که پس از جذب اعتبارات می توان انجام داد، سرعت بخشیدن به تشکیل پرونده سرمایه گذاران و ارسال آن به مرکز کشور و سازمان کل میراث فرهنگی است. 
 
وی به یکی از هتل های چابهار به عنوان یکی از پروژه های ضروری و نیازمند در سواحل مکران با توجه به جمعیت زیاد گردشگر در این مکان اشاره کرد و گفت: این هتل با 11 هزار هکتار مساحت و بیش از 180 اتاق و پیشرفت فیزیکی 70 در صدی، به عنوان هتل چهار ستاره از پروژه های راکد در منطقه است که درباره اقامت مسافران و گردشگران، به ویژه در ایام اوج سفر با وجود این اعتبار تخصیص داده شده، اجرا و در ایام نوروز افتتاح می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار