بارش سنگین برف سراسر افغانستان را به تعطیلی کشاند

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان اعلام کرد که به دلیل بارش سنگین برف و دسترسی دشوار کارکنان به ادارات، امروز (یکشنبه) سراسر کشور تعطیل عمومی است.

بارش سنگین برف سراسر افغانستان را به تعطیلی کشاند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان روز یکشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که به دلیل «بارش برف سنگین و عدم رسیدگی به ادارات»، سراسر کشور تعطیل است.

افغانستان از 3 روز پیش تاکنون شاهد بارش سنگین برف و باران در سراسر این کشور است و از 50 سانتی متر تا 250 سانتی متر در اغلب مناطق از جمله کابل پایتخت افغانستان برف باریده است.

گزارش منابع دولتی حاکی است که در شهرستان «سالنگ» که در شمال کابل قرار دارد، بیش از 250 سانتی متر برف باریده و مسیرهای این شهرستان و مناطق اطراف آن به برخی مناطق همجوار مسدود شده است.

براساس گزارش‌ها بارش برف در مناطق مرکزی پایتخت افغانستان به 30 سانتی متر رسیده و هم اکنون نیز بارش برف در حال باریدن است.

شهر کابل نیز بعد از ظهر روز گذشته امروز یکشنبه به طور عملی تعطیل شد و برق برخی از نقاط شهر از جمله «وزیرمحمد اکبرخان» منطقه دیپلمات نشین کابل قطع شد و برخی شاخه های درخت های کنار جاده نیز بر اثر سنگینی برف شکسته شد و برخی درختان دیگر از ریشه درآمدند.

این ضرب المثل در میان مردم کابل مشهور است که می گویند «کابل بی زر باشد بی برف نباشد» و بارش سنگین برف، شادی و خوشحالی مردم این کشور را به دنبال دارد، اما جان باختن ده ها تن بر اثر سرما و بارش برف در مناطق مختلف افغانستان، بسیاری از خانواده ها را داغدار و متاثر کرده است.

ایرنا نوشت: بر اساس گزارش های منتشر شده در استان های «هرات»، «بدخشان»، «فراه»، «جوزجان» و دیگر مناطق این کشور 60 نفر بر انثر سرمای شدید و بارش برف جان خود را از دست داده اند و ده‌ها تن دیگر نیز آسیب دیده اند و همچنین صدها هکتار زمین بر اثر سیلاب تخریب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار