تداوم سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین

نیروی پلیس بحرین با شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور تظاهرات معترضان را در منطقه ستره سرکوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پرس تی وی، معترضان بحرینی شب گذشته برای اعلام همبستگی با شهدا و زندانیان در مناطق مرکوبان، کرباباد و ابوصیبع به خیابان‌ها ریختند. منابع خبری از درگیری‌های شدیدی میان نظامیان آل خلیفه و جوانان بحرینی در منطقه بلاد قدیم خبر داد.

مناطق سنابس، النویدرات، الدراز و المصلی نیز شاهد تظاهرات گسترده مردم بود. این در حالی است که با وجود سرمای هوا، تحصن‌کنندگان همچنان مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در میدان فداء به تجمع خود ادامه می‌دهند.


نیروهای رژیم آل خلیفه روز گذشته در حمله به خانه‌های مردم در منطقه بنی جمره، سه جوان را بازداشت کردند.

در همین حال بیش از 20 سازمان و شخصیت حقوقی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه انگلیس از وی خواسته‌اند، نبیل رجب، زندانی سیاسی در بحرین، آزاد شود.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) صحنه خیزش مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مخالفان بحرینی با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند. این در حالی است که رژیم بحرین با همدستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات عربی متحده به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته است و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به حبس های طولانی‌‌‌ مدت محکوم یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار