آزاده انصاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انسان شکست ناپذیرم آرزوست

انسان نباید در برابر شرایط متغیر زندگی‌اش شکست بخورد و باید مقاومت کند، در غیر این‌صورت موجودی منفعل است.

انسان شکست ناپذیرم آرزوستآزاده انصاری کارگردان عرصه تئاتر در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت و موضوع نمایش، گفت: نمایش ما اقتباسی است متفاوت از «مسخ» کافکا. ما در مسیر دراماتیزه کردن این داستان که اثری با حوادث خطی و لحنی سرد و ساده است، ترفندهایی را بکار بردیم تا آن را به اثری جذاب و خلاق تبدیل کنیم. البته ما در فکر و اندیشه کار رویکردی معاصرتر و شرقی‌تر را در پیش گرفتیم 

وی در ادامه افزود: اشاره من به طور مشخص به پایان سرنوشت گرگور سامسا است _گرگور سامسا کافکا به نوعی قربانی تقدیر می شود و بعد از تبدیل شدن به سوسک منفعلانه در مقابل این سرنوشت تسلیم شده و می میرد ،اما قهرمان قصه ما در مقابل این سرنوشت شوم تصمیم می گیرد از دایره تقدیر فرار کند. او با عمل قهرمانانه خود و به اختیار خود تصمیم می گیرد خانواده را ترک کند تا دیگه مایه ننگ و دردسر خانواده که به واسطه سوسک شدن او از طرف مردم تا مرز تکفیر شدن پیش رفته‌اند، نشود. در اجرای این اثر تلاش کردیم با بهره گیری از قابلیت‌های بازیگری با ماسک و ظرفیت‌های نمایش عروسکی و جهان فانتزی اثری متفاوت را به روی صحنه ببریم .

وی همچنین درخصوص اعضای گروه نمایش، اظهار داشت: در این مسیر گروهی بسیار نجیب و خلاق و همراه من را یاری کردند که همه آن ها از فعالان عرصه تئاتر و تئاترعروسکی هستند و من از آنها راضی هستم.

انصاری بااشاره به سالن اجرای نمایش، تصریح کرد: من به درخواست خودم سالن را انتخاب کرده بودم و از آن راضی هستم.و مشکلی هم نداشتم از همراهی و زحمات همه همکاران تئاترشهر بسیار ممنونم.

انصاری در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش، گفت: خداراشکر استقبال بسیار خوبی از اجرای ما شد، هم در اجرای عمومی و هم اجرای جشنواره، بسیار مورد لطف و تشویق مخاطبان وهنرمندان ایرانی و خارجی قرار گرفتیم.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار