قزوین؛

بی مهری بیمه ها به طرح تحول سلامت

طرح تحول سلامت بار مالی زیادی از روی دوش مردم برداشته است اما بیمه ها با آنان نامهربان هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت :در نشست با خبرنگاران با اشاره به مزایای این طرح افزود :167 میلیارد تومان مطالبات داریم و به همین میزان هم بدهکاریم طوری که نمی توانیم دارو و تجهیزات لازم و حتی مواد اولیه غذا را برای بیماران فراهم کنیم.

بی مهری بیمه ها به طرح تحول سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت : نزدیک به یکسال است پرسنل کارانه دریافت نکرده اند .

وی با بیان اینکه بعضی از افراد قصد تخریب و شکست طرح تحول سلامت را دارند ،افزود : سلامت مردم جای سیاسی کاری نیست و این کار به مردم آسیب میزند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین به هزینه های این طرح اشاره کرد و گفت : اسناد مالی کاملا شفاف و قابل ارائه است که ریالی از منابع پرداخت شده در این طرح در جای دیگری هزینه نشده است .

مهرام در ادامه از 268 پرواز اورژانس هوایی و نجات 321 نفر خبر داد و گفت : هر پرواز به طور میانگین 10 میلیون تومان هزینه دارد اما بیماران کاملا رایگان به بیمارستان منتقل می شوند.

مهرام همچنین از ساخت مرکز جامع سرطان خبر داد و گفت : این طرح با دو پیمانکار در دست اجرا است و در صورت همکاری خیرین تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

مهرام همچنین به فرسوده بودن بیمارستان ها اشاره کرد وگفت : فضای فیزیکی و تخت در بیمارستان ها در بدترین حالت ممکن قرار دارد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کلنگ زنی احداث بیمارستان 700 تخت خوابی به زودی خبرداد. و گفت : اگر منابع مالی تامین شود به سرعت بیمارستان های فرسوده را در این بیمارستان جایگزین می کنیم .

مسعود رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست گفت : در استان هزار و 700 تخت وجود دارد که ضریب اشغال آن در بخش دولتی 85 درصد است .

وی افزود : 400 پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان ها مشغول ارائه خدمات هستند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت : بعد از طرح تحول سلامت 12 کلینیک ویژه به 40 هزار نفر با تعرفه 300 تومان در استان خدمات ارائه داده اند .

سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در این نشست افزود : بیماری های قلبی و عروقی بیشترین آمار مرگ و میر در استان هستند و درصدد بررسی ریسک خطر ابتلاء به این بیماری هستیم.

وی اضافه کرد : آزمایش چربی ، دیابت و فشار خون برای افراد بالای 30 سال به صورت رایگان است و براساس شرایط به آنان کارت های سبز ، زرد ، نارنجی و قرمز داده خواهد شد که میتوانند با آن دارو و مشاوره تغذیه رایگان دریافت کنند .

اسکویی گفت : 30 درصد سرطان به تغذیه و 70 درصد آن به سبک زندگی افراد بستگی دارد .

وی اضافه کرد : 26 درصد مردم استان از افسردگی و اختلالات خلقی نظیر اضطراب و ناخن جویدن رنج میبرند .

پیمان قجر بیگی معاون غذا و دارو نیز در این نشست با اشاره به گسترش صنف عطاری درباره عرضه دارو در این مکان ها هشدار داد .

وی گفت : بسیاری ازداروهایی که به اسم طب سنتی و یا اسلامی عرضه می شود داروهای شیمیایی است که با یک گیاه ترکیب شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار