کرمانشاه؛

37 روز هشدار و 2 روز بحران در استان

رئیس اداره نظارت و پایش سازمان محیط زیست کرمانشاه در مورد وضعیت هوای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون هوای استان 37 روز در حالت هشدار و دو روز در حالت بحرانی قرار داشته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ثریا قربانی رئیس اداره نظارت و پایش سازمان محیط زیست کرمانشاه گفت: با بیان اینکه در سال 94 نیز هوای استان کرمانشاه 36 روز خارج از استاندارد بود می‌افزاید: 9 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان کرمانشاه فعال است که 10 سال سابقه فعالیت دارند و  براساس آمار ثبت شده شهروندان کرمانشاهی 37 روز در وضعیت هوایی هشدار و دو روز هم در وضعیت بحران نفس کشیده‌اند.

به گفته قربانی شاخص کیفی هوا(AQI)  یا شاخص آلودگی هوا(PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

رئیس اداره نظارت و پایش سازمان محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه مستقر است بیان می‌کند که بودجه نگهداری و تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا کافی نیست و با وجود اینکه تعداد 10 ایستگاه برای استان کافی است ولی بودجه نگهداری از این ایستگاه‌ها کافی نیست.

غرب کشور درگیر بسیاری از مشکلات همچون بیکاری، آمار بالای وقوع آسیبهای اجتماعی و غیره است که پدیده گرد و غبار این مهمان ناخوانده بر ارتفاع کوه مشکلات ساکنان این منطقه افزوده تا ناامید از اقدامات بازدارنده در وقوع پدیده ریزگردها به زندگی در غبار خو بگیرند.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: کرمانشاه ، 37 ، روز ، هشدار ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.