کرمانشاه؛

سازمان بهزیستی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها را یکی از اهداف مهم خود می‌داند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ انوشیروان محسنی بند با بیان اینکه مجموعه بهزیستی کشور استاندارد کردن خدمات و کیفیت بخشی به آنها را در برنامه دارد، افزود: ما در سال آینده بسته پیشگیری فرهنگی، مداخله ای، توانمندسازی، حرفه آموزی، اشتغال و مسکن را در قالب یک بسته خدمتی جامع تدوین خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی مختص کشور ما نیست و با توجه به تحولات جامعه و قرن کنونی که قرن تکنولوژی است تکنولوژی های نوظهور با همه جاذبه های خود آثار سوئی به همراه دارند که بروز آنها اجتناب ناپذیر است.

به گفته وی آسیب های اجتماعی مثل حاشیه نشینی، طلاق، بیکاری، خودکشی و...  از جمله پیامدهای تغییرات در ساختار جامعه است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که در ۳۷ سال گذشته در حوزه آسیب های اجتماعی کاری نشده است،  اما در این مدت در حوزه آسیب های اجتماعی برنامه مشخصی نداشته ایم و سلامت را فقط مختص سلامت جسمی دانسته ایم.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت سلامتی را نبود بیماری نمی داند، بلکه برای سلامتی ابعاد مختلف جسمی، اجتماعی، روانی، فرهنگی و... قائل می شود. ادامه داد: سازمان بهزیستی سه رویکرد پیشگیری، مداخله و مداخلات استاندارد و به هنگام را در راستای ارائه خدمات بهتر در برنامه دارد.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها را یکی از اهداف مهم خود می‌داند و معتقد هستیم باید در حوزه پیشگیری پایدار و فرآیند محور و نه فقط مقطعی و جزیره ای وجود داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: بعد از مقوله ‌پیشگیری مداخله در دستور کار مجموعه بهزیستی کشور قرار دارد و در این راستا اوراژنس اجتماعی با هدف مداخله به موقع و به هنگام راه اندازی شده و در حال حاضر ۱۹۷ شهرستان در کشور اورژانس اجتماعی دارد که سهم استان کرمانشاه از این تعداد تنها چهار شهرستان است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان داشت: تا خرداد ماه سال ۹۶ اورژانس اجتماعی را در شهرستانهای جوانرود، هرسین، صحنه، گیلانغرب، سنقر و پاوه راه اندازی خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه بعد از راه اندازی اورژانس اجتماعی و توسعه مراکز نگهداری در برنامه سازمان بهزیستی کشور قرار دارد گفت: در شش ماهه نخست سال آینده دوبرابر کردن ظرفیت خط ۱۴۸۰ را برای مشاوره رایگان مردم استان کرمانشاه در برنامه داریم و هدف از این اقدام ارائه خدمات مشاوره ای بهتر و بیشتر به مردم این استان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار