سپهر در نشست خبری مطرح کرد:

همایش مدیریت جهادی 18 بهمن ماه برگزار می‌شود/ دشمنان به دنبال خشکاندن ریشه این ملت هستند

رئیس هیئت مدیره انجمن‌ مدیریت جهادی کشور، گفت: همایش امسال مدیریت جهادی کشور در مرکز همایش‌های بین‌‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 بهمن ماه برگزار می‌شود.

هدف از ایجاد مراکز مدیریت جهادی مقابله با موانع داخلی و خارجیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار "محمدحسین سپهر" معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور در نشست خبری سومین همایش ملی مدیریت جهادی که صبح امروز 16 بهمن ماه در محل ساختمان روابط عمومی سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری در سال 93 مبنی بر مقابله با نفوذ دشمن توجه تمامی مدیران کشوری به سمت ایجاد یک مرکز مدیریت جهادی در کشور رفت؛ از این رو در همان سال مرکز مدیریت جهادی با همکاری جوانان مومن و انقلابی ایران تشکیل شد که تاکنون توانسته است دو همایش در سطح کشور برگزار کند.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اهداف ایجاد این مرکز، گفت: اولین و اصلی‌ترین مرکز مدیریت جهادی لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری است و پس از اهداف دیگری چون ایجاد یک مرکز مردم نهاد برای رفع موانع اساسی کشور و مرکزی جهت انجام پژوهش‌ها و ارائه راهکارها و همچنین ایجاد یک هیئت اندیشه ورز در انجام کارهای جهادی بود و همچنین در کنار این اهداف این مرکز به دنبال پرورش مدیران جهادی برای اجرایی کردن امور در کشور از سطح تفکر تا اجرا بوده است.

وی ادامه داد: انجمن مدیریت جهادی کشور قصد دارد تا نقاط ضعف و قوت مدیران کشوری را از طریق بررسی و پژوهش به دست بیاورد و با ارائه راهکار به مراکز تصمیم‌‌گیرنده کمک نماید.

رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور تصریح کرد:‌ هدف دیگر مرکز مدیریت جهادی جذب مراکز آموزشی چون دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جهت گنجاندن مطالب برای پرورش مدیران جهادی است؛ چرا که با پرورش مدیران جهادی می‌توان شاخص‌های عمل جهادی را در کشور نهادینه کرد. با توجه به تحریم‌هایی که دشمن بر مردم ما تحمیل کرده است. این مرکز قصد دارد تا با تغییر نگاه مدیران از خارج به داخل کشور زمینه‌های رشد و پیشرفت کشور را فراهم کند.

سردار سپهر در خصوص نحوه انتخاب مدیران جهادی در کشور گفت: این مرکز مدیرانی را که در عرصه‌های مختلف کشوری در حال فعالیت هستند، در چندین بخش از جمله میزان تولید علم، میزان تکیه بر توان داخلی کشور، بر اساس سخت کوشی و میزان علم مورد بررسی قرار می‌دهد و از آنها در همایش مدیریت جهادی امسال تجلیل خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمان، مکان و سخنرانان همایش مدیریت جهادی امسال چه کسانی هستند، گفت: همایش امسال مدیریت جهادی کشور در مرکز همایش‌های بین‌‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 بهمن ماه برگزار می‌شود و همچنین از مقامات دولتی و پارلمانی و دانشگاهی که دارای سابقه مدیریت جهادی در سطح کشور هستند برای سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص اهمیت برگزاری این همایش بیان داشت: برگزاری همایش مدیریت جهادی از اهمیت‌های زیادی برخوردار است؛ اما برخی از این اهمیت‌ها مانند تجلیل از مدیران جهادی، نشان دادن توانایی‌های اجرایی کشور با تکیه بر مدیریت جهادی و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی در سطح کشور از اهمیت‌های ویژه این همایش است.

وی افزود: البته ما گلایه‌هایی را از مسئولان کشوری داریم، چرا که بعد از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد مراکز مدیریت جهادی و اتاق‌های اندیشه ورز هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت نداده‌‌اند و مرکز مدیریت جهادی به دنبال این است که در چهارچوب فرامین رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور افزود: هم افزایی نهادهای دولتی و خصوصی در تمامی زمینه‌ها بلااخص در زمینه اقتصاد مقاومتی بر اساس عمل جهادی از دیگر اهمیت‌های همایش مدیریت جهادی است چرا که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه به دنبال ایجاد موانع بر سر ملت بوده‌اند و به همین دلیل است که باید در کشور عمل جهادی صورت گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه یک مدیر جهادی باید خودباوری داشته باشد و در مواجهه با موانع خطرپذیر باشد، گفت: به خاطر وجود ویژگی‌های یک مدیریت جهادی است که امروزه کشور در امر پژوهش به جایگاه رفیعی رسیده است.

وی تصریح کرد: البته یکی از موانع اصلی در مقابل مدیران جهادی فسادی است که امروزه در کشور وجود دارد که باید با عمل جهادی آن را از میان برداشت.

سردار سپهر با تأکید بر این موضوع که شعار امسال همایش مدیران جهادی ارائه راهبردهای عملی جهادی به قوای سه گانه کشور است، افزود: در همایش مدیران جهادی کشور از 30 نفر از مدیران برگزیده که از میان بیش از هزار مدیر انتخاب شده‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با طرح این سوال که چرا در  کشور به مدیریت جهادی نیاز داریم، گفت: یکی از اهمیت‌های داشتن مدیریت جهادی در کشور وضعیت امروز کشور است؛ چرا که دشمنان به دنبال خشکاندن ریشه این ملت هستند و ما می‌خواهیم با اقدام به عمل جهادی آنها را ناکام کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن‌ مدیریت جهادی کشور افزود: دومین دلیل نیاز به مدیریت جهادی در کشور وجود مشکلات موانع داخلی و خارجی در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه اقتصاد و فرهنگ است. متاسفانه در کشور علاوه بر موانعی که دشمنان خارجی برای ما می‌سازنند برخی عوامل چون عدم خود باوری برخی  مسئولین وجود دارد که باید این موانع را برطرف کنیم تا آینده روش در زمینه‌ اقتصادی و فرهنگی برای ملت روشن شود.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید با توجه به تجربیات انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که با مدیریت جهادی در ان زمان پر خوف و خطر موانع را از سر راه بر می‌داشتند؛ این کار را انجام دهیم چرا که امروزه نگاه کشورهای مظلوم جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و الگو سازی‌های آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار