پیام، نخستین پروژه ماهواره ای دانشگاه امیرکبیر/ ماهواره ای که هیچگونه اختلال فرکانسی به همراه ندارد

عضو تیم مدیریت ماهواره پیام گفت: پیام، نخستین پروژه مستقل دانشگاه امیر کبیر در زمینه ساخت ماهواره است که مشکلی از نظر فرکانس ندارد.

وفا صادقی عضو تیم مدیریت پروژه پیام در گفت و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه پیام امیر کبیر نخستین پروژه مستقل ماهواره ای این دانشگاه است، گفت: طراحی این ماهواره از سال 84 کلید خورد که این دستاورد مهم نیازمند پرتاب گر بود. 

وی با تاکید بر موفقیت کشور در ساخت پرتابگر داخلی و رفع نیاز کشور به مدل خارجی که به دلایل مختلف و از جمله تحریم ها واردات آن میسر نشده بود، تصریح کرد: به همین منظور در سال 92 مدل مهندسی ماهواره بومی پیام به سازمان فضایی کشور ارائه شد که پس از اخذ تاییدیه های ضروری دیگر، سرانجام مونتاژ و ساخت آن نیز با موفقیت به اتمام رسید.

آغاز ماموریت پیام بلافاصله پس از آزمایش موفق آن در مدار
صدقی مدیر پروژه ماهواره پیام نیز با اشاره به نحوه آغاز ماموریت این دستاورد مهم اظهار داشت: طبق استاندارد های جهانی معمولا هر ماهواره ای پس از قرار گیری در مدار مقرر، ابتدا از سوی مرکز فرماندهی و هدایت، آن در زمین مورد سنجش یا تست قرار می گیرد تا صحت عملکرد آن برای آخرین بار سنجیده شود.

وی گفت: بنابراین به محضر قرارگیری پیام در مدار خود، ماموریت این ماهواره بلافاصله پس از آخرین آزمایش موفقیت آمیزش آغاز میشود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار