90 درصد نوزادان زیر یک کیلو زنده می‌مانند/ پرستاری شغل بابرکتی است

وزیر سابق بهداشت گفت: در زمان‌های گذشته 90 درصد نوزادان زیر یک کیلو فوت می‌کردند اما امروزه اکثر این نوزادان زنده می‌مانند.

امروزه 90 درصد نوزادان زیر 1 کیلو زنده می‌مانند/ پرستاری شغل بابرکتی استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت صبح امروز در مراسم دومین همایش تجلیل از نوزادان نارس در فرهنگسرای ارسباران با اشاره به نقش مهم و اساسی پرستاران در کشور اظهار داشت:‌ ما باید قدردان والدینی باشیم که فرزندان خود را در راه این انقلاب و جنگ تقدیم کردند تا ما امروزه شاهد کشوری امن و پیشرفته باشیم.
 
وی بیان کرد: در سالیان گذشته 90 درصد از نوزادانی که زیریک کیلو بودند از بین می‌رفتند اما امروزه 90 درصد این نوزادان زنده می‌مانند و آینده کشور را تشکیل می‌دهند.
 
دستجردی ادامه داد: پرستاری شغل بسیار حساسی است زیرا باید به طور مرتب از بیمار خود مراقبت کند تا وضعیت سلامت او در وضعیت نرمال باقی بماند.
 
در ادامه مراسم معینی رییس بیمارستان آرش گفت: پرستاری یک شغل شریف و با برکتی است و پرستاران با توجه به حقوق کم و ساعت کاری زیاد همیشه سعی می‌کنند که از بیماران به نحو احسنت مراقبت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار