خطاب به مرکل؛

ییلدریم: نباید برای خوش آمد مشتی جدایی طلب، شهروندان ترک در آلمان را به حاشیه برد

نخست وزیر ترکیه از سیاست های نرم آلمان در قبال مخالفان مقامات آنکارا انتقاد کرد.

یلدریم: نباید برای خوش آمد مشتی جدایی طلب، شهروندان ترک در آلمان را به حاشیه برد
به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از "القدس العربی"؛ "بن علی ییلدریم" –نخست وزیر ترکیه- با انتقاد از سیاست های نرم آلمان در قبال سازمان های "فتح الله گولن" و "پ. ک. ک" گفت: "نباید به خاطر خوش آمد مشتی جدایی طلب، میلیون ها شهروند ترک را که در شهرهای آلمان زندگی و همسو با منافع این کشور کار می کنند، به حاشیه برد."

"بن علی ییلدریم" که در جمع تعدادی از نمایندگان رسانه های ترکیه در مقر حزب عدالت و توسعه، واقع در آنکارا سخن می گفت با اشاره به دیداری که شامگاه امروز با "انگلا مرکل" –صدر اعظم آلمان- خواهد داشت افزود: "در این دیدار، موضوع استرداد هزاران نفر از افراد تحت پیگرد از سوی ترکیه که اکنون در آلمان حضور دارند را مطرح خواهم کرد."

نخست وزیر ترکیه در این خصوص گفت: "بارها برای استرداد این افراد از آلمان درخواست کردیم، ولی آنها تا این لحظه به درخواست های ما پاسخ نداده اند؛ این موضوع در رأس موضوعاتی قرار خواهد داشت که امروز با "مرکل" آن را بررسی خواهیم کرد."

وی اضافه کرد که طرفداران سازمان "پ. ک. ک" و "فتح الله گولن" سعی دارند با استفاده از برخی رسانه های آلمانی حملات مغرضانه ای را علیه ترکیه انجام دهند؛ دولت آلمان باید جلوی اینگونه اقدامات را بگیرد؛ چرا که آنکارا و برلین، روابط تجاری مستحکم و دوستی دیرینی دارند."

"ییلدریم" در ادامه یاد آوری کرد: "خانم مرکل نباید فراموش کند که حدود سه ونیم میلیون شهروند ترکیه ای در آلمان زندگی می کنند و بیشتر آنها حق شرکت در انتخابات دارند و برای منافع و سود آلمان کار می کنند. بنابراین، سزاوار نیست که این شهروندان به خاطر خوش آمد مشتی جدایی طلب به حاشیه رانده شوند."

گفتنی است "آنگلا مرکل" –صدر اعظم آلمان" –صبح امروز –پنجشنبه- در سفری کاری، وارد "آنکارا" –پایتخت ترکیه شد.

براساس برنامه از پیش تعیین شده، "آنگلا مرکل" با "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه- و "بن علی ییلدریم" –نخست وزیر- دیدار خواهد کرد و برای اطلاع از پیامدهای بمبارانی که شب کودتای نافرجام در 15 ماه ژوئن گذشته، ساختمان پارلمان ترکیه را هدف قرار داد، از این ساختمان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
مرگ و لعنت بر ترکیه
آخرین اخبار