کرمان؛

جذب اعتبارات خوداشتغالی و مشاغل خانگی تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بر جذب صد درصدی اعتبارات خود اشتغالی ، مشاغل خانگی، خرد و کوچک از سوی بانکهای استان تا پایان امسال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدرضا فتوت امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، افزود: بزرگداشت یوم الله دهه فجر یادآور مجاهدت های روزهایی است که حرکت شجاعانه مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) طی یک معجزه الهی، به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از ایمان و اعتقاد حضرت امام(ره) به خداوند متعال و تشکیل حکومت اسلامی دانست که موجب شد تا مردم برای این حرکت منسجم و یکپارچه شوند، یادآورشد: ولایت پذیری مردم از رهبری توانست کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای سقوط انقلاب و کشور به ساحل نجات هدایت کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از 38 سال بر خلاف توطئه‌ها و دشمنی‌ها به لطف خدا جلو رفته است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که اگر از رهبری پیروی داشته و ایمان و اتکا به خدا را در سایه وحدت و برنامه مدنظر قراردهیم، می توانیم از مشکلات عبور کنیم.
فتوت مشکلات اقتصادی را دغدغه اصلی کشور دانست که در این راستا مقام معظم رهبری سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند،گفت: شرایط خاصی بر کشور حاکم است بگونه ای که جمهوری اسلامی ایران امروز از امنیت پایداری در منطقه برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه از مسائل و مشکلات اقتصادی می توان با اتکا به خداوند متعال و همراهی مردم عبور کرد، افزود: جهت ایجاد اشتغال پایدار باید بحث آموزش های فنی و حرفه ای جدی گرفته شود که خوشبختانه این امر در استان کرمان شروع شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه در حدود یک سوم رشد اقتصادی برنامه ششم توسعه مربوط به بهره وری است، یادآورشد: در این راستا تاکید می شود که بحث آموزش در دستور کار قرار گیرد.
فتوت با اشاره به اینکه از سوی دولت به بانکها برای اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی و خرد و کوچک تکلیف شده است، تصریح کرد: بانکها یک مسئولیت اجتماعی دارند لذا تکلیفی که به بانکها شده است باید مدنظر قرار گیرد.
وی ضمن تاکید به بانکهای استان کرمان در اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک، گفت: نیاز است در هفته آینده جلسه ای با مدیران عامل بانک های استان برگزار و نسبت به اعطای تسهیلات و جذب اعتبارات تعیین و تکلیف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان افزود: بانکهایی که عملکرد ضعیفی در اعطای تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی خرد و کوچک داشته باشند در مرحله نخست تذکر دریافت می کنند و در صورتی که دلایل غیرقابل قبول ارائه شود، با آنها برخورد قانونی صورت می پذیرد.
فتوت همچنین از همکاری چند بانک بدلیل پرداخت وام های خوداشتغالی و مشاغل خانگی، خرد و کوچک قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار